"KAU YANG...!"
Ei memejam mata takut dikarate tangannya oleh Yui, yang menghalang laluannya ke belakang, ke tempat duduk Yui tu. "Wei Fa! Say something duh!" Dia terpekik takut. Sengaja pula Yui menghentikan ayunan lengannya seinci daripada lengan Yukei untuk dikarate.
Rafa hanya menjeling mereka dengan hujung mata, menelan liur. Adam yang baru sampai di belakang seakan menahan tawa melihatkan Ei. Macam budak takut kena rotan buluh. "Tch, it wasn't for real, duh."
"Yui. Duduk lah sini. Kita orang dah suruh Adam duduk belakang. Dengan Ei," dia menoleh sejenak kepada Fafa. "Oh engkau! Rafa-fa." Yukei sedikit membuka mata sebelah dengan hujung mata melihat Yui dan Rafa. Mulut Rafa terkumat-kamit.
"Heave-ho, Rafa-fa?" Dia sekadar mengangguk mengiakan sambil menduduki tempat di sebelah Rafa membiarkan Yukei yang kecut.
"Siapa suruh duduk tempat ni? Tempat kau kan, kat belakang tu. Yuichi,"
"Hei, Adam." Datar saja suara Rafa. Yukei mengetap gigi, memandang ke arah lain. "Rest assured. It wasn't for real." Tekanan sebelah tangannya di bahu Yui membuatkan Yui terduduk di kerusi kembali.
Membuntang mata Adam mendengarkan ayat itu. That's my line?! "Duduk jelah." Bersahaja Adam berkata sambil mengambil tempat duduk di sebelah Yukei, membelakangkan Yuichi. Rafa tanpa sedar menarik nafas lega. "Adam ni kejam sikit. Makan penyepak aje dia ni," ujarnya pada Yui di sebelah sambil menjeling Adam di belakang.
Dia jatuh rahang bawah. Who you're saying cruel lah?! Dia membuat muka. Yukei sekadar menepuk-nepuk pula pada belakang Adam. "You've done a good job.!" What's that supposed to mean?!
"Yui! Sorry for the other day!" Rafa seperti meminta ampun. Dengan tangan yang macamtu. "Uh, tak kisah, untuk apa eh?"
"Ingat tak, the one yang kau tegur 'oh hey!' and then that person lari?That was me." Jelasnya.
"Stop being so cold."
"Fafa takkan suka tu. Dia tak suka tengok orang being left alone."
"I'm glad that was you." Dia menopang dagu seketika. "Aku ingatkan mamat mana! I was pathetic so I ran,"
"Naaa, you weren't being pathetic!" Dia sedikit tertawa. "To think that I was a 'mamat', ironic," Rafa tersengih sumbing dengan tawa Yui.
Terhenti ketawa pula dengan reaksi Rafa. "Ingat aku tak pandai gelak ke?" Dia menjulingkan matanya ke atas. Sungguhpun aku senyap giga, aku ada sense of humour, tau!
Gelak pun masih cantik, dengan mantle hud tu, desis hati Rafa.
"Speaking of which, kau orang datang sama-sama ke?" Yui sedikit mengerutkan dahi. "Which means?" Datang sama-sama? Apa?
"Kau dengan Adam?" Ei menyiku Adam pula. "Oi, explain?"Dia mengangkat wajah pada Yui, sedikit melepaskan nafas perlahan.
Apa maksud keluhan itu? Dia hanya mengecilkan matanya. Adam menunjuk pada Yui dengan jari telunjuk. "Dia ni..." Rafa dan Ei kelihatan cuak dengan situasi yang seakan tegang tiba-tiba tu. Mata mereka berdua kelihatan tidak tentu arah. "...aku jalan sebelah dia pun dia tak perasan." Siapa sangka yang mereka berdua jiran sebelah rumah? Haila.
Wha..?
"What??"
"Oh, man,"
"You. I'm declaring war between us." Putus si Yui. Adam sedikit tersentak. Now akusure yang dia perempuan.
Star Wars Imperial March- Metallica.
"Intriguing."
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...