46th

1 0 0
                                    

DIA MENGELAP kedua belah tangan dengan tisu. Baru balik daripada tandas. "Dia tak sedar lagi ke?"

Serentak Adam dan si abang menggeleng. "Nama engkau apa?" Tanya Adam yang berdiri bersebelahan si abang. "Han. Hanse."

"Oh, si kakak Hansi?" Dia merenung Adam cuma. "Tak, Hawa."

"Oh." Angguk.

"Yang bermantel hud tu namanya apa?" Bersahaja si Hanse menyoal Yui yang mengelamun. "Yuichi." Melihatkan Yui yang tak memberi respon, Adam segera menjawab bagi pihaknya. "Eh, tanya aku ke?" Siapa lagi yang pakai hud kat sini la? Adam menjulingkan mata ke atas. "Couple ke?"

"Siapa?" Serentak mereka berdua menyoal. "Yuichi dengan... ni," ditunjuknya Adam dengan ibu jarinya.

Hah?! Oh, nama Yuichi engkau nak tahu! Hampeh. Dia sekadar bertentangan mata dengan Yuichi sambil berpeluk tubuh. Sampai sekarang dia tidak tahu apa isi hati Yui sebenar. Mahupun perasaan dia terhadap Arata, terhadap Kaze. Hah, jawab Yui, jawab. Jangan tak jawab. Dia mengoyak senyum senget pula.

Dia nak aku jawab ke ni? Gigi diketap. "Takdelah."

"Single?"

"Kenapa?"

"Baru nak masuk line." Tangan Adam perlahan mendarat di bahu Hanse, bergetar amaran. Yui hanya membalas dengan senyum plastik yang tak dapat ditafsir riak. Ringtone So Far Away- Syn & Zacky berdering menandakan ada panggilan masuk untuk Yui.

Hanse sekadar merenung Yui sejenak. Classy habis, desis hatinya.

"Ei!"

Hanse naik kening sebelah. Another guy?

"Hah? Kaze?" Air muka Yui berubah terus. Talian segera dimatikan, mula mengayun langkah. "Yui! Stay!" Terdesak dia berlari ke arah Yui, memaut lengannya. Yui berpaling, melepaskan pautan lengan. "Adam, teman aku.!"

Yui, kau suka Kaze ke?!




"AKU SUKA ENGKAU. Yuichi, I like you." Riuh-rendah suara sorakan bergema di dalam dewan. Dia melirik mata ke arah Arata di sebelah yang semerta berpaling padanya dari jauh, ditemani Adam disebelah Yui. "I d-" Kaze mangangkat tangan sebelah. "Bukan sebagai kawan, you no need to answer me."

"Kau suka Kaze sebagai siapa?"

What Kaze is... for you?

Yui memandang lantai seketika. "Kawan. Bestfriend." Diamenguntum senyum pada Adam di sebelah. Darah menyerbu ke muka dengan senyum manis Yui. "Then, what about Arata?"

Partner... I wonder. "And with this, kita ada pemenang tempat kelima, Arata x Yuichi!" Umum Yukei sekuat hati. Kawan sendiri tu! Dengan abang-in-law!

"Wow." Yui angkat kedua belah kening memandang Adam. Bahu Yui diraih kemudian ditolak pula perlahan oleh Adam, menyuruh Yui naik ke atas pentas. "Adam? Main tolak-tolak pulak." Sempat dia merungut sebelum melangkah pergi ke atas pentas.

I see, it's game over Adam. Langkah diayun meninggalkan dewan.

"Wah, mama dada!" Aleeza bertepuk tangan sambil turut menaiki atas pentas juga. "Eh, Leeza sayang.!" Yui dan Arata sama berpandangan."Yuichi, I think I'm in love with you." Arata akhirnya mengaku dengan senyum menawannya. Darah menyerbu ke muka dengan kata-kata Arata berserta senyum mega kilowatt yang tiba-tiba tu. I'm loved by Arata? "Mama, dada!"

"Ay, Aleeza!" Spontan dia ketawa kecil dengan dakapan Aleeza.

Yukie melihat skrin telefon seketika.


Adam

Jagakan Afnan sekejap ye ;)


Melilau matanya mencari Adam saat itu. Dia menelan liur. Janganlah jadi apa-apa!




"MAK."

"Adam? Kenapa ni?"

Tak mampu menahan tangisan lagi, habis air mata yang bergenang di kelopak mata jatuh berderai laju di pipi.


"When you get what you want, but not what you need

And the tears come streaming down your face

When you love someone, but it goes to waste

Could it be worse?"




P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now