12th

2 0 0
                                    

"N, WRITTEN LIKE this. In Kanji." Yukie menerangkan cara penulisan dalam Kanji. Yukie, budak baru comeback juga. Dua hari lepas. Katanya kawan 'agak' rapat kepada Arata, moderator group F. Ada juga dengar ura-ura mengatakan yang Yukei suka Yukie, tapi tak tahulah pengakhirannya.

Unrequited love! Throws confetti.

Suka dia mendengar ura-ura suka-suki ni. "Yeah, if you saw hime, written so different..." Katanya sambil mengangguk kepala. "Yeap! That's it. So, how to know?"

"Know to differentiate you mean?" Kerusi di sebelah tiba-tiba dipusingkan menghadap belakang berhadapan Yukie sambil si lelaki itu melabuhkan punggung di atas palang kerusi. Pandangan si lelaki ditumpu kepada Yukie yang sedang mengajarnya.

"Yu-kie."

Disebutnya patah perkataan nama Yukie sambil dia memupuk kepala Yukie lembut.

What's with this... smart... "Kaze! Siapa kau nak sentuh-sentuh Yukie?! Hei, bagi aku pijak kau dulu la!" Pekik Ei sambil menghampiri. Tanpa menoleh, Kaze seperti menepis angin mengarah yang lain supaya menahan Yukei daripada mengganggu sesi suai kenalnya. Masih merenung Yukie sejenak, dia sedikit mendekatkan wajah. "You're taken and he's yours?"

"Eh...no." Segera dia menidakkan. "...poor soul." Ujarnya rendah ditujukan pada Yukei. "By the way, I ain't gonna touch you. Because the one I've been wanting to is. This girl right beside me."

"Kaze!!!! C'mere you dumbass!!!"

Yui dan Yukie saling berpandangan. Yui mengangkat kening sebelah, Yukie mengangkat kedua belah bahu tidak tahu.

Kaze merengus kasar, mengangkat kedua belah tangan ke atas gaya menyerah kalah. Berdesing telinga dengan pekikan Yukei, dia memusingkan kerusi menghadap Yui di sebelah kanannya pula. Kali ini dia membetulkan duduknya di atas kerusi dan bukan di atas palang kerusi kayu itu lagi. Dapat dia menatap seraut wajah itu dengan lebih dekat. "Yuichi,"

Pandai pula guna kerusi elok-elok. "And who, is?"

"Yours." Dia memegang dagu Yui, mendongakkan kepala menghadapnya. Yui menepis kasar lengan sasa itu. "No touching. Have you no respect?" Dingin kasar dia bertanya. Pantang!

Wow that's. "My bad." What a shot. Kaze kembali menghadap hadapan dengan kerusi dipusingkan sekali. "I'll be sitting here." Yukei akhirnya dapat menghampiri dengan aman, mengunci leher Kaze dengan lengannya. "Get out from this class, Kaze."

"Relax, Yukei." Kaze cuba bernada tenang dan bersahaja walaupun dicekik. "Okay everyone, I was informed by our Prof. Min that there'll be a new student, for once again, in this class and that's Kaze," beritahu si presiden nerdy yang baru sahaja memasuki kelas. Dia mengerutkan dahi pada tempat duduk belakang yang kacau-bilau. "W-what happened there???"

Yukei lambat-lambat melepaskan kuncian lengan daripada Kaze yang dah senyum meleret ke tepi. "But you're sitting at Adam's." Yui mula bersuara.

"So you'll have to find a desk and a chair for me. Don't you think?"

Dia seolah menepis angin lalu. "I have no time to think, better just sit there and shut up. He's absent anyways." What's wrong with two of my friends? Rafa? Adam? Sobbing.

Wow this girl sure got guts, hint to that: I am not that famous CEO's child anymore. Meh. "Still promise me to prepare those soon. I want it tomorrow morning. I need them to study, yeah?"

"I'm not a potato?" Ringkas padat Yui menyoal, bengang." Puahahahaha!" Pecah ketawa Kaze tanpa dipaksa. What potato even! Ahaha! What the heck.

Yui muka berkerut sehabis boleh. "Okay class! Prepare for your Psychology textbook!" Rotan buluh di tangan dipukul di papan hitam. Prof. ni suka bawa rotan buluh walau dia tak guna untuk rotan punggung pun. Papan hitam pula yang habis berlubang dirotan buluh keras tu. Ish.

Lepastu kes yang naik nanti 'student tak reti guna papan hitam!', 'student bergaduh sampai papan hitam berlubang', semua spekulasi ni dah boleh dimasukkan ke dalam tong sampah hijau besar tu. "And I heard new student transferred in this class again after one another! Who's he or she? Stand up now!" Frust! Perlu ke nak berteriak berkenalan dengan budak baru?

"That'd be me, Prof." Dia bangun dan duduk semula. "Oh, Kaze! You have textbook with you?" Why is everyone seems to know this guy? Desis hati Yui, hairan. Mungkin aku pun kenal? Tapi di mana ya... mungkin tak. "No,"

"What?! No?!" Dirotannya papan hitam tu lagi, kuat. Terkejut sekelas dibuatnya. "You! Next to him, who're you again?!"

"Hah? Er Yuichi," terkial-kial dia memandang Prof. Jun di hadapan. Aku pula yang kena. "You stand up!"

"Yes, Prof." Dia lekas berdiri mengikut arahan. "You have or no?! Textbook?!"

"I'm, ah wait," masih lagi dia membelek buku-buku di dalam beg. COME ON WHERE?! "You didn't bring it, Yuichi?!"

"I've..." MY! where are you when I needed you the most.!

Okay this.!

Terkial-kial juga dia membawa keluar buku itu. Siapa pun yang tak menggeletar dengan situasi jerit-menjerit tu? Kaze pantas menolongnya membawa keluar buku daripada beg itu sebaik Prof. Jun cuba menghampiri. "She brought it, Prof." Tunjuk Kaze tenang.

Yui dah menghela nafas lega. "OK! You two share! Bring yours next time Kaze!" Dia hanya mengangguk kepala. Yui di sebelah disuruh duduk oleh Prof. Jun dengan isyarat tangan. Kerusi didekatkan ke arah Yui. "Lepas ni subjek apa?"

"Language; Japanese."

"Ah, easy one."

Habis masa Prof. Jun, Sensei Minari pula masuk mengajarkan subjek seterusnya. Nampaknya Kaze masih tumbang sejak pertengahan subjek Psycho tadi. Miraculously and ridiculous sungguh Prof. Jun tak memekak fasal Kaze lena semasa subjek dia, tiada juga tanda-tanda Prof. Jun nampak dengan kelenaan Kaze. Kuasa apa si penceroboh ni guna? Dia hanya menggeleng perlahan. I do not care. Nak belajar, belajar. Tak nak, sudah.

Lagipun, kalau dia fokus study...

Pen merahnya tiba-tiba ditahan daripada terus menulis di atas kertas. Wajah yang didekatkan ke mukanya membuatkan dia terkebelakang secara refleks mengejut. Bulat matanya. "Weh kau tak kejut aku ke?" Dengan muka cekodok Kaze menyoal. Mereka berdua saling memandang.

Yui sekadar mengeluh di dalam hati. "Do me notes too." Tanpa nada si demander menyuruh. Diberikan buku notanya pada Yui untuk disalin. Dengan muka tak rela dia menurutkan sahaja sementara Kaze hanya memerhati. Tangan mula menggapai nota lain Yui yang disalin tadi semasa dia tertidur.

"Honestly am not good at this. Teach me."

"Okay."

"How do you apply Hiragana, Yui?"

"Hm?"

"I'm so good at Kanji but not Katakana."

Yui masih hanya fokus menyalin.

"Hey. Teach me." Dia menopang dagu. "Weh kau dengar tak? Cepat lah ajar aku.!" Paksanya lagi. Yui menghentak tangan bosan di atas meja. "What the hell?!"

"Kaze! Yuichi!" Dua kapur serentak dibaling ke arah mereka berdua. "Ho, Senseeeei.!" Pantas kapur ditahan dengan buku tulis sebelum sempat terkena pada Yui. Kapur yang meluru ke arahnya turut dia sambut dengan sebelah tangan, takut kalau terkena Yukie atau Yukei dibelakang. "Oooohhhh!!! Fantastic Kazeo!" Sorak Yukei bertepuk tangan lega.

Yui yang jatuh rahang bawah dengan kejadian tadi segera keluar daripada kelas sambil mengucap kata maaf. Yukei tak dapat berkata apa. Yukie di sebelahnya kelam-kabut terus mengekori Yui. "Excuse us, going to toilet, Sensei!"



P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now