"IT'S A PUPPO!"
"OH MY cute!"
"Is it a Bulldog type??"
"No! Bulldog much ugly I swear. That isn't a Bulldog I believe,"
"Still! What rights do you have to mock an animal?!"
"Am I punished for being insincere??"
"I'm in love!"
Serbuan daripada pihak perempuan dilakukan terhadap Kaze kerana anjing kecil belaannya yang membunuh; comel giga. "Hence, be a puppy lover if you want girls surround you." Ren dengan kesimpulan yang dibuat hasil daripada serbuan anjing Kaze. "Witty." Setuju Rayyan.
Ugh, sesak! "Get outta my way." Tanpa nada dia menghalau.
"Heck,"
"How arrogant."
Habis pula tiba-tiba Hiro lari daripada pegangannya selepas disumpah-seranah. Heck what, it's my dog ya'll goofy. Satu kelas dah mula terkinja-kinja, yang takut dan ada yang teruja pula mendapatkan Hiro. Kaze hanya terus pergi ke arah tempat duduk Adam di sebelah Yui seperti biasa, membiarkan Hiro berkeliaran seketika. Bebas! Hiro kemudian berlari ke tempat Yukie pula.
"Ayee,"
"Apa ni, jaga lah anjing kau ni Kaze.!" Suruh Ei yang agak panas tiba-tiba. Menjeling Yukie di sebelah. "Orang nak pegang jap lah.!"
"Hm. Yukie suka anjing ke Yukie?" Soalnya dah bertukar nada terus.
Dah nampak lagi mau tanya? Hmp."Puppy, they are cute." Tuturnya perlahan. Ei sedikit menarik muka. Suka anjing rupanya. "I'll buy you one."
Yui yang mendengar hanya menarik senyum nipis segaris dengan gelagat mereka berdua sambil hujung mata dilirikkan ke arah Kaze di sebelah. Direnungnya sebelah pipi Kaze yang seakan membengkak dan memerah. Terdapat juga sedikit kesan luka.
Gaduh? Lagi?
Dia segera membetulkan duduk dan pandangan mata ke depan sebaik Kaze mengalih pandang ke arahnya. "Why do I smell something puppy here?" Prof. Maguna menyoal tak senang sebaik dia melangkah memasuki kelas. Sesetengah pelajar ketawa mengekek dengan pertanyaan selamba Prof. Maguna.
"Kaze brought his puppy, Prof." Beritahu Rayyan. "Oh, and why did you bring your puppy, Kaze? Did you bring my textbook for today too?" Soalan dan sindiran Prof. memang menyebabkan virus ketawa di kelas Economic tu.
"You should ask my dad." Jawab Kaze ringkas. Berapa banyak Prof., Sir, Miss, Sensei yang ada dekat dunia ni?! Dia bangun dan sambil itu meletakkan sticky note kecil di atas meja Yui, sedikit kasar. Dia melangkah keluar dari kelas dengan bungkusan plastik di tangan seperti tiada apa berlaku.
"Somebody else would like to get out?"
Senyap.
Yui yang baru hendak berdiri mengikuti langkah Kaze, ditahan lengannya oleh Yukie. Yukie sekadar menggeleng kepala. Dia melepas nafas, kembali duduk di tempat Adam pula. Ask my dad? Who would ask their dad about puppy? Bapa dia jual anjing..? And I mean by here, like, pets?
"Okay. Hand in your assignments by now. Textbook page 78."
"Hey, what did that sticky note says?" Yukie sedikit membisik perlahan pada Yui di depan. Dia berpaling menunjukkan tulisan di atas sticky note itu.
Take care of Hiro.
Yukie membuat bentuk mulut 'o' setelah membacanya. So his name is Hiro! "Kaze is cute." Pujinya tiba-tiba. Yui jatuh rahang bawah, diikuti Ei yang membulatkan matanya. "My, your taste is weird? Yukie?"
Yukei beria mengangguk kepala mengiakan kata-kata Yui. Only his dog is cute?! "What about me?"
"You're... Yukei is..." sambil bermain dengan Hiro dia memikir. "Yukei is cute too." Senyuman meleret tatkala dipuji sebegitu oleh Yukie. Hehehe. I know, I know.
"But Kaze's cuter.!"
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...