35th

4 1 0
                                    

TIGA HARI ke dua hari berlalu tanpa bertegur dan Kaze yang hilang tanpa khabar berita. Bukanlah hilang. Cuma tak datang sekolah. Melupakan seorang demi seorang bersilih-ganti, bukanlah mudah.

"Apa yang kau pakai ni? Tukar!"

Begitulah apabila Yukie dah mengambil alih takhta menjadi fashionista kehormat aku.

"Kita pakai blouse. Aku banyak blouse ni."

"Apakah kau expect aku untuk match dengan seluar jeans?"

"Apahalnya? Kau kan suka pakai seluar.!" Pergi sekolah pun bukannya pakai skirt! Psh. "Baik aku pakai baju kurung." Dia menggumam rendah.

"Baju kurung??? Are you even listening to. Your. Self?!"

Adam dan Yui serentak melepaskan pegangan tangan, melepaskan Aleeza dan Afnan ke pekarangan sekolah. "Belajar elok-elok, anak-anak.!" Dia dan Adam saling berpandangan pula.

"Yui!" Dia berpaling pada Arata yang menghampiri sambil berlari-lari anak. "Ala, tak sempat."

"Hm, Aleeza dah masuk..."

"Sorry lambat. Thanks Adam, temankan Yui."

"No biggie. Since your child went to the same school like mine." Tutur Adam, senyum.

"Your... child?"

"Eh. Well, so-called. Haha."  Yui menjulingkan mata ke atas. Kata-kata Adam hari tu menerjah di minda.

"It's fine. Aku pun ada nak teman someone kat festival tu."

"Lagi satu. Admin T.K. offer kita untuk take over... jadi mod."

Mesti sebab dua orang mod tu dah berhenti dan dia orang; decided nak pilih aku dan dia. Aku dan Adam. Hah, tak boleh fikir. "Are you happy with your choice?"

Menoleh pada Arata. "Hm?"
"For being my partner?"

"Happy. I'm happy." Dia mengukir sengih. "Nice? Your..."
"Baju kurung? Aha, you look decent, baju melayu."  Yui mengangkat kening melirik pada baju melayu Arata. "Yui! Arata! Jadi-jadilah tu. Yuk, gerak.!" Panggil Yukie dan Yukei.




DIA MENGGESEK-GESEK telapak tangannya. Nervous, uhuh. "Give it up, bro."

Mengangkat kening sebelah. "Wee?"

"Sanna dah get back dengan boyfriend dia." Dia tertegak berdiri daripada bersandar di dinding tadi. "Dia... ada boyfriend?" Sekadar mengangguk. "Someone is waiting for you anyways. Practicing something."

Riak muka berubah. "Erika!"
"Correct." Balasnya. "This way, please." Seperti penunjuk arah padankan jodoh, dia memberitahu lokasi si Erika.

"Thankye Wee." Berlari anak dia menuju ke kelas piano seketika, tempat yang selalu ditujunya.




LEGA. Seketika ternampak kelibat Erika baru keluar daripada kelas piano. Tak ada partner juga ke? Dia merapati Erika. Mata mereka bertembung lama.

Uh... nak cakap apa?

'Berseorangan ke?' Gila! Masih hanya merenung ke dalam anak mata sesama sendiri. "Erika.!"

"Eh?" Ha? Adam mengangkat kening sebelah dengan kehadiran T.K. yang tiba-tiba. "Have you done practicing?"

Darah menyerbu muka. "Macam mana kau tahu aku dekat sini??"

T.K. sekadar mengangkat bahu keji. "Adam!" Seakan baru terperasan akan kehadiran Adam, dia menegur. "Bro,"  Adam sedikit mengoyak senyum. Dia kemudian bersilih-ganti melihat Adam dan Erika. "So, kau orang dua... sorry." T.K. cepat memusingkan badan.

Adam memberi isyarat untuk Erika menahan T.K. dengan kening sebelahnya sebelum mula berlalu pergi. Erika menahan lengan T.K. akhirnya. "I'm going with you?" T.K. mengukir senyum manis. Dia kembali memandang Adam yang dah jauh pergi. "Adam, thank you!"

Adam sekadar melambai dengan sebelah tangan tanpa menoleh. Sayonara, Erika.

Dia mengukir senyum segaris. "Jom, Erika. By the way kenapa Adam kat sini?"

 "Oh, tak tahu..."




P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now