"YUICHI OK TAK?" Tanya Arata penuh dengan timbang rasa yang melimpah-ruah.
Balik dan datang dijemput. Makanan dibelikan makan ditemani. Susah dan senang akan ada. Sakit dan tak sakit cuba dirawat.
Dan aku cuma menyusahkan dia.!
He's perfect but why me?!"Arata tak perlu buat macam ni dekat Yuichi," is it because of his role as a husband? And me, wife?
Ngeee, no! Berangan lah!"Koyok tu, kalau dah tak rasa dingin, Arata ada banyak lagi beli baru tadi." Membulat mata mendengarkan itu. Bersungguh dia menggeleng pula. "Dah OK sikit dah ni." Dia mengurut pelipis sambil menghadap kertas kerja analisis data group yang dibuat. "Yui rindu Adam sampai sakit kepala. Nanti kita lawat dia." Pujuk Arata pula. Masuk hari ini dah seminggu lebih pun Adam menghilang.
Yui seraya berpaling pada Arata dengan muka kelam. Selalu tengok rumah Adam sunyi sepi, hanya dari jauh.
Macam mana kalau jadi apa-apa di dalam rumah tu?
Eh, takkan.
Kini dia sedar, betapa tinggi egonya tidak mengendahkan Adam.
Matanya bercahaya pada Arata selepas bermonolog di dalam hati. Please do!
Seperti biasa, Arata hanya menguntum senyum menawannya. If Yuichi happy, so am I.
YUICHI MENGETAP BIBIR merenung rumah itu sejenak. Boleh kira kekerapan dia masuk rumah itu.
Tak adalah kerap mana, tapi setiap kali Afnan panggil dia masuk ke dalam rumah dengan suara mengada tu, ye lah. Dengan kes demam Adam yang lama nak baik tu.
Ah, nostalgic. Come to think of it, tak pernah lagi dia singgah ke rumah Arata atau seumpama dengannya. Sebab Arata pun bukan jenis yang senang nak ajak orang datang rumah. Tapi kalau Aleeza ye kut, sebab mengajar budak tu mengaji. Alhamdulillah, Aleeza dah makin decent berpakaian mencuba pemakaian hijab walau tak tahan panas kadang.
Tapi dia bersyukur mereka berjaya mendidik tang tu. Am I used to being mother now? A wife? Huuuuu, seram sejuk pula mention sebegitu.
Arata dah mula menaiki tangga ke pintu utama rumah Adam. Sempat dia menjengah ke arah Yui seketika dengan senyum seperti biasa. "Yui, ain't ya going?"
Boleh tak kalau Arata berhenti dengan senyuman megawatt berkilo tu? Yui sekadar mengangguk.
SELAMAT.
Afnan pun dia bawa sekali balik ke AW seketika. Tutuplah cerita DisPlayer sekejap, bagi dia bertenang, mengambil angin dan yang paling penting,
Rawat luka yang tak ada penawar di hati ni.
Orang kata, sembang kereta terbang. Heh. Luka apakah.
"Jomlah. Kau nak pergi mana lagi ni?" Ye, dengan Kaze. Dia yang nak balik dengan Kaze. Malu woih, kawan sendiri minat crush kau yang tahu dia bakal koyak tapi takkan koyak memujuk aku yang tak diduga koyak! Apakah!
"Travel?"
"Kau tak pernah pergi mana?"
"Kalau kat negara aku, tak pernah pergi Sabah."
"Sabah tu macam mana? Aku pergi dengan kau lah gitu,"
Mimpi apa bhai pujuk aku dengan cara gini? "Why won't you go back to Japan la and show me your surroundings?" Much better daripada tunjuk negeri yang tak pernah aku pergi dekat dia. "Won't you wanna promote this state? Chigau?"Ah, dia dah masuk slang Jepun dia! Irritating. Macam mana nak promo kalau tak pernah pergi sini?? "Ha, yelah. Singgah The B Side Cafe ni sat." Macam unik.
Kaze sekadar merenung Adam. "Kau ada duit lagi tak?"
"Eh?" Entah apa yang dipandang Adam dengan reaksi sebegitu, dia menaikkan kening sebelah sambil memandang pada orang yang dilihat Adam dibelakangnya.
"L?"
"Siapa L?" Soal si Kaze lagi.
"If it ain't the famous Kaze, and...?"
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
De TodoSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...