MEREKA bertepuk tangan pada setiap pasangan yang dapat melangsungkan perkahwinan di DisPlayer, seperti meraikan pasangan dengan ucapan'wish for long-lasting relationships' yang tertulis pada sesetengah banner. Kiranya macam meraikan kembali partnerships yang stay daripada mula masuk DisPlayer sehinggalah sekarang.
Admin-admin saling berpandangan. Seolah membicarakan 'netizen kita dah sudah, kita bila lagi, haila?', admin GK berdehem seketika. Yelah itu, bukannya dia orang tahu fasal T.K. lagi pun. Kau sabar jap... takkan la dia orang first confessed dah kahwin? Hah. Tch... dia seperti menepis angin lalu pula, memadam imaginasi yang terbayang.
"Berikan tepukan untuk T.K. dan Erika yang bakal melangsungkan perkahwinan hari ini!"
Terbatuk kuat dia dibuatnya dengan pengumuman yang baru didengar. Bukan dengan Sanna, dengan Erika?! "What happened weih???" Luna asyik sahaja menepuk-nepuk bahu GK sambil mata memang masih tak lepas dan fokus memandang hadapan pentas, terbeliak sungguh.
Mana aku tahu?! "Kau nak apa?"
"Apa fasal? Bila? Kenapa? Tak, macam mana? Kenapa aku aje yang tak tahu?" Mengangkat bahu pada soalan Luna yang bertubi-tubi, merenung jauh pada T.K. dan Erika yang melambai-lambai pada tetamu di hadapan. "Kau tahu tak apa maksudnya tu, man?"Apadia ni... "kau nak pekena aku apa lagi, Lun?" So done. "Maknanya kau tu dah berumur, tahu?" Dia sengih sinis pada Luna seketika. Bercakap dengan cermin agaknya dia ni. "Kau peringat sikit baik-baik kau tu bawah aku je. Beza satu. Tahun." Ditekannya perkataan satu tu.
Luna sekadar mencebik. Senyuman melebar melihat cebikan Luna. Puas hati aku. Menang!
"Aku rasa aku cari kat AW je haha," tergelak.
"Hm... carilah." Sokong GK juga, turut mengangguk sambil tersenyum melihat Luna yang tertawa. Mereka kemudian senyum sesama sendiri dan kali ini GK hanya tergelak. "Tak padan dengan tua..."
"Apa dia???" Menjegil matanya mendengar.
"Oi! Bukan main suka!"
"Kenalah suka! Karang nanti dah kerja balik, tension. Ngaaa," ujar si Luna pada Wee yang mencelah. "Nampak Yari dengan Tery, by the way?"
"Tak nampak pula. Asal?"
"Hope dia orang OK aje." Dia mengalih pandang pula ke arah Arata dan Yui, tidak jauh dari tempat mereka. Arata dengan Yuichi, still, sejak bila? How's Adam.?
"Kau dari mana ni?"
"Ganti budak-budak ni sementara dia orang pergi tandas. Kesian pulak tengok Jijoo handle register participants sorang-sorang. Ni pun aku nak do greetings pula," sambil mata masih melirik pada Arata dan Yui di seberang sana.
"I've eaten! Arata eat lah!" Dia meletak kembali cucuk nugget atas meja gerai tu. "I wanna bring you to somewhere else, after this. So I hope you could eat so much, eh."
"'Scuse there, you can't put it back." Shah menegur si lelaki di hadapannya. Dah bayar awak letak balik atas meja ni? Teguran itu menarik perhatian mod Marie di sebelah Shah.
Diambilnya semula cucuk nugget, mengukir senyum nipis pada Shah dan Marie. Sedikit terkaku dengan senyuman Arata, dia mengangkat kening sebelah. He's with Yuichi? Shah di sebelah menoleh pada Marie. "His name's Arata." Faham dengan isyarat tolehan Shah, perlahan dia memberitahu.
"I'm really fine, Arata." Yui bersungguh mengangguk. Dia kemudian ternampak kelibat Tery berlalu pergi, tidak jauh dari situ. Is that Tery? "Arata, aku datang balik."
"Hm?" Laju berdesup Yui menghilangkan diri di celah-celah orang ramai tu. Arata hanya merenung memandang hadapan, mengulum mulut.
"Chase her." Sambil sibuk mengatur makanan, Marie menyuruh. "Dia suruh aku tunggu." Marie mula mengangkat wajah. "You really will going to lose her while waiting." Akhirnya langkah diambil beredar dari situ, ditemani lagu With Me- Sum 41.
In front of your eyes, it falls from the skies
When you don't know what you're looking to find
In front of your eyes, it falls from the skies
When you just never know what you will find
What you will find
What you will find
What you will find
BELAKANG PENTAS dia cantik eh... ada terowong bunga siap.
"Betul ke nampak dia pergi sini tadi?"
Mengangguk. "Betul." Yakin dia menjawab sambil merenung sejenak pada Arata di hadapannya yang gigih mencari Tery juga.
"Yui?"
Dia yang tersentak menoleh ke belakang dengan kedua belah kening terangkat. "Jom. Arata ikut."
O...key. "Jom."
Seketika Arata menoleh ke belakang. "Sorry. Must be awkward for you and only me here."
"No, lah." Dia senyum nipis. Kayu ranting yang berada di lantai dikutip. Bahaya. Dia kemudian menghulur hujung ranting pada Arata yang mencangkung.
Huluran hujung ranting disambut dengan sebelah tangan, membantunya untuk berdiri. Sebaik Yui memusing badan ke hadapan, terowong bertukar menjadi gelap dek cahaya lampu yang terpadam. Terasa dadanya ditolak oleh angin kuat walau hanya ditolak perlahan oleh tangan si mantle-hooded hitam di hadapannya tu. Kepala dihala melihat ranting kayu yang tadi digenggam turut terjatuh daripada pegangan. Pening seketika dibuatnya. "Apa kau nak daripada Tery, Yuichi?"
Dia perlahan mengangkat wajah pada perempuan yang bersuara itu.
Furious vibe.
Arata mengetap gigi, mencapai kayu ranting yang tercampak tadi. Belakang tubuh Yui kemudian ditahan dengan ranting itu sebagai pengganti tangannya. "Yari?" Panggil Arata yakin.
"Yari? Admin Diary, Yari?" Berkali pula Yui mengulang.
"Yui?? Yuichi!!"
Lampu terowong kembali bernyala. Yui berpaling ke belakang, mengecilkan mata melihat si empunya suara yang memanggilnya kali ini. "Yukie?"
"Yukei.!" Panggil Arata.
"Apa engkau orang buat dekat sini?" Tercungap-cungap Ei menyoal, seolah baru lepas berlari.
"Kenapa ni?" Soal Yui, memintas pertanyaan Ei.
"Adam... tapi tak tahu dengan siapa dia buat persembahan."
"Girl?"
"Boy."Lambat dia memusingkan kepala kepada Arata di sebelah. Mereka berdua saling berpandangan.
Yui suka... big bro Arata? Dia merentap lengan Yui. "Jom lah!" Diheretnya Yui keluar dari situ. Apa yang dia orang buat dekat situ pun aku tak tahu lah.!
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...