58th

3 1 0
                                    

"HARI NI KITA DUDUK dekat Amphitheatre je. Dengar lagu."

Aleeza hanya merenung Arata di sebelahnya. "Da, mama tak datang sekali ke?"
Arata menggeleng. "Mama busy la,"
"Dada, sini bising sangat lah, Aleeza nak duduk dekat library, nak dengar cerita..." dia menarik-narik baju Arata.

"Kita dengar sekejap okey? Dah nak mula ni," kebetulan hari ni T.K. dan Erika membuat persembahan bersama.

Setelah sekian lama Erika menjadi beginner untuk band mereka tu. Yep, dengarnya mereka join band dengan some students daripada kelas major muzik. Nampak T.K., Erika dan member band yang lain melangkah ke atas pentas. Permulaan lagu masuk dengan bunyi drum, gitar bass dan lead guitar. T.K. main gitar bass manakala si Erika main keyboard.



I wish I was special
You're so very' special


Arata mengerutkan dahi. Cantik rentak dia. Mencuit orang di hadapannya pula. "Sorry, what's the title?"
"Creep by Radiohead."
"Thank you."

Creep...


She's running out the door
She's running out
She run, run, run, run
Run

Whatever makes you happy
Whatever you want
You're so frickin' special
I wish I was special
But I'ma creep
I'm a weirdo
What the hell am I doing here?
I don't belong here


Arata berdiri memberikan tepukan sebaik mereka menamatkan lagu itu. Semua pasang mata menumpu padanya. Lambat-lambat dia melabuhkan punggungnya kembali.

Erika mengoyak sengih lebar. "Mod Arata." Serentak juga dia dan T.K.bersuara, memandang satu sama lain.

Penonton yang lain juga mula bertepuk tangan sama. T.K. dan Erika mengukir senyum padanya. Arata membalas senyuman itu sedikit bangga. Menoleh pada Aleeza pula. "Aleeza?"

"Mmm?"
"Tolong dada boleh?" Aleeza sekadar mencondongkan kepala ke tepi.

"Will you still be my daughter, forever?"

Angguk."I will!"




I'll become a happy butterfly, and ride on the glittering wind

I'll come to see you soon
It's best to forget the unnecessary things
There's no more time to be fooling around

What do you mean, wow wow wow wow wow? I wonder if we'll reach the skies
But, wow wow wow wow wow I don't even know what my plans are for tomorrow


Lengannya diraih seseorang. Lambat dia mendongak daripada buku-buku yang dikemas. "Big bro.!" Sebelah earphone di buka.

"Aren't you going to reply Yukie? She's been pm-ing me nonstop," Arata melirik pula pada telefon Yukei yang tengah melayan Digimon Opening Butterfly punya video.


I'll become a merry butterfly, and ride on the earnest wind
I'll come to see you where ever you are
Ambiguous words are surprisingly handy
I'll shout it out, while listening to a hit song


"Abaikanla dia... aku malu ni, bro." Malunya huhu.

"Aku tak kisah. Kau sayang dia tak?"
"Sayang.! Lah..."
"Dah tu? Bagitahu aje lah dia. Dia risau sekarang ni," atleast let her know. Dia membebel dalam hati pula. "Apa? Lepas dah marah Adam tu, kau pula nak lari?"

Tersentak dia dengan kenyataan itu. Kalau macam tu, aku dengan Adam apa lah bezanya...

"Kau betul tak nak badge moderator kau balik? Aku boleh tolong, Ei." Walau aku tak tahu apa kisah sebenarnya dan kenapa Ei buat macam tu. Tapi dia mesti bersebab pun.

"No. Takpe. Boleh date lebih dengan Yukie."

"Kau nak stay mana ni?"
"Entah. Livre Library? Acedemie?" Tak dia tahu.

 "Text Yukie, pastikan dia tahu kau dekat mana."



P/S; do vote and give feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now