18th

3 0 0
                                    

HIRO dipeluk erat.

"I should've cut your money and take Hiro with me. Dumbass."

"I can live without you and money but not Hiro."

"Fine. No money for you starting from now. Live on your own!"

"I am living on my own!"

Dia merenung dalam pada Lobster Thermidor di dalam bekas plastik yang telahpun dikeluarkan isi bagi memudahkan Hiro memakannya nanti. Sambil dia mengingat kejadian tadi. Ah, kalau bukan sebab bertembung, memang dia tak menjejakkan kaki ke Acedemie!

"Stupid bring your food outta my car!"

Guess this was my last 'buffet' I gained. Afterall I don't care. Terasa seperti seseorang baru melabuhkan punggung di sebelahnya di atas bangku putih itu. Kepala ditoleh.

Hiro!

"How did you manage to get outta Manafu's whatever-the-name class?"

"It's Maguna. Well just,"


"Prof. Maguna I have to go to the toilet. The puppy seems like wanna pee."

"What the fish disgusting. Go now."


"And? Did Hiro pee?"

"I lied, fortunately." Ye! Yukie pun percaya! As long as Hiro tak menyentuh kulitnya, dia okey je dengan tu. Nasib baik kecil senang nak kawal. Alamatnya memang kena samak lah hudnya tu. Tadi pun Yukie yang pegang dan letak di antara lengannya. Careless Kaze.

Oh. So the reason was used to see me. Senyuman meleret dalam diam, cuba mengambil Hiro tetapi Hiro terlebih dahulu melompat ke arah tuannya. Lobster itu dihulur pada si kecil. "Eat all, Hiro. I couldn't let you die from starving just yet." Dia membelai-belai kepala Hiro lembut sahaja sambil melihat Hiro memakan isi udang kara itu."Is your cheek okay?"

Dia sedikit terkilan dengan soalan itu. "Just okay." Dilekatkan plaster di pipi kiri Kaze. "You do plaster on a scar or it'll spread away. Bacteriae." Bersahaja dia menasihat. "I don't care..."

"Hiro will be sad if you sick." Salah satu alasan munasabah yang agak membantu. Wajahnya redup terus melihat Hiro di pegangannya tatkala Yui berkata begitu. "I don't trust peoples. Humans." Yui menoleh pada Kaze di sebelah.

Hiro's first name was Fah-Zhai. His dad brought it for him, yes, that rich-snobby-dad.

"He's yours. Name Fah-Zhai." Ayahnya menguntum senyum.

"Can I name him Hiro???"

"Oh, you don't like Fah-Zhai?"

"I'll let you call him that, and I'll be calling him Hiro.!"

"Oh, sure.!"

Hiro is all white. And his dad raised him first and taught Hiro many commands. Roll over, speak, come here... apa aje yang mereka tak ajar? His dad just began to change after he's being CEO and rules over the world. Rules? Pangkat dan darjat? Semua tu penting bagi ayahnya!

Tch. It's proven. Whoever in this world won't change that drastically. "I'm just a bad person. You should've stayed away from me though." Even if I dragged you onto me. "Says the one who approaches me first." Lembut dalam sindiran Yui menuturkan. "Was it me?" Maksud aku... jelas lagi nyata yang memang aku nak berkawan ke? Bukan ke aku nampak macam membuli?

Sedikit berkerut. Dia boleh tak ingat yang dia macam orang gila masuk kelas orang lain waktu tu. "Yelah!"

"Well anyways..." tergagap dia mengatur ayat. "I'm just playing around." Dia menelan liur."Quit playing around and be real. I knew your good biggest secret."

"You are not kidding me."

"I am not."

"And, what.?" Dia memandang dalam anak mata Yui. Cantik. Iris.

"Secret, still." Mengalih pandang pula. Apa Kaze tengok macam tu? Ada habuk ke dalam mata aku? Dia sengaja menggenyeh mata pula. "Oh ye. What's with your dad? Suruh Prof. tanya ayah pula fasal anjing?" Sumpah tak faham. Kedengaran kurang ajar pun ye.

Kenapalah aku kawan dengan orang gila macam dia ni, desis Yui dalam hati.

"Oh, kau tak tahu? Ayah aku..." dia melihat Hiro pula. "A famous-crazy CEO," beritahunya. Yui menekup mulutnya. Crazy! Dia ketawa tak percaya. Wow, you made friend with CEO's child, Yui?!

Meh. Terkejut beruklah tu. Kaze kemudian senyum senget. "So, get me a desk and chair by tomorrow. Your fever-prince might come soon." Bibir diketap. "Knock it off."

 "Pinky promise, Yui-chi."


P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now