14th

2 0 0
                                    

I MADE it 10:30 p.m.! Sebab unofficial date tadi tak lama, nasib baik.

"Assalamualaikum."

Pintu dikuak dari dalam. "Waalaikumussalam! Masuk masuk," seorang perempuan berusia pertengahan tahun yang memakai apron itu menjemput mereka masuk. Dia mengoyak senyum nipis.

Mak dia ke?

"Makcik ni mak Adam. Jaga dia sekejap je ni,"

Oh, that explains. Rajin mak jaga anaknya dekat sini. "Saya Yui, Yuichi dan ni..." dia senyum paksa kali ni. Aku tak tahu, dan jangan tanya kenapa dia ni perlu ada sekali.

"Nak ikut."

"Buat apa?"

"Takde kerja nak buat."

"Kaze," sambungnya sendiri. "Oh, Yui dan Kaze. Kawan Adam ke?" Soal si emak.

"Ya."

"Tak."

Yui mengerling dengan hujung mata pada Kaze. Habis tu, are you now visiting as a stranger? Sekeh kepala tu baru tahu langit tinggi ke rendah?

Tak baik main kepala.

"I see. Adam ada dalam bilik. Kawan-kawan dia yang lain pun ada tengokkan dia jugak. Pergilah jumpa dia. Makcik sibuk kat dapur jap." Beritahunya sambil dia mengukir senyum segaris sebelum berlalu pergi.

Kawan yang lain? Siapa? Sebaik melangkah kaki memasuki bilik Adam, dia tercegat seketika. Adam yang terbaring lesu memandang ke arah mereka berdua, diikuti Qari yang fokus membaca buku di tangan tadi. "Who was that?" Ei menurunkan PS4 untuk melihat mereka berdua dipintu bilik. "Oh, Yui and Kazeo." Dia kembali fokus dengan gamenya tadi.

Yui and Kazeo?

Perlahan diturunkan kembali PS4.

"Eh????"




HAMPIR DIA TERLUPA! "Hiro?!" Dia melangkah masuk ke dalam bilik. Nampak T.K. membelai lembut Hiro yang sedang makan. T.K. tersentak dan mengalih tangannya daripada badan Hiro. Perlahan dia berlalu pergi melepasi Kaze seperti tiada apa berlaku.

Kaze lekas mendapatkan Hironya. "I'm sorry for yesterday, Hiro." Dia mengusap lembut kepala Hiro. Hiro menyalak faham dengan ucapan maaf tuannya tu. "Wanna go have a walk?" Dia melihat jam tangan seketika.

Guess I don't go to school.

Dia menekan-nekan punat di jam tangan canggihnya. "Where shall we head for today, Watcher?"

"Street." Jawab si jam tangan. "Street?"

"Neo Street." Ah... "You sure do know what's the best for Hiro, Watcher." Dia meleretkan senyumannya. "Of course." Suara robot itu menyahut lagi. "Well give me the map for it, Watcher."

"Here you go, Kazeo."

"It's Kaze to you, Watchie."

"Kaz-Kazeo." Tergagap dia cuba membetulkan tetapi tiada peningkatan. Kaze hanya menggelengkan kepala perlahan. "Let us." Dia mencapai jaket dan mendukung Hiro dengan sebelah tangan. Nasib baik kecil comel je. Cermin berdekatan sempat dihampiri dan mula membetulkan rambutnya seketika. Juga rambut Hiro.

Tidak, maksudnya bulu di bahagian kepala Hiro. "Watcher, standby!"

"Aye, Kaze-ptain."

Psh Watcher. Sambil dia mengeluh geram di dalam hati, kaki diteruskan juga melangkah menuruni anak tangga daripada biliknya di tingkat tiga sehingga ke tingkat bawah berjalan melepasi security guard bertugas yang dah memang K.O. tertidur.

Gaji buta there is for you!

Lincah saja dia memanjat pagar keluar daripada asramanya. Collar Hiro kemudian dibelek ringan. Menguntum senyum. "Hiro, gimme five!"


P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now