YUIKE JAP-KEJAP memandang ke arah lain. "You're that friend of Ei's again." T.K. memandang Adam pula. "You, Adam?"
"Yes." Jawab Adam ringkas. Terasa nak balik terus sekarang ni. Tak tahu apa lagi yang T.K. tak puas hati.
"I'm T.K. Admin T.K." T.K. menghulur tangan untuk berjabat dengan Yuichi. Adam menjegilkan matanya. "I know. I don't shake hand. If you'll excuse me." Segera Yuichi blah dari situ. Sebaliknya Adam pula yang menyambut tangan T.K. "You're famous, Admin."
"Is that so?" Senyum plastik. "Yes. For your passion towards the piano,"
"I could teach if you want."
Adam menggeleng. "I'll be going home now."
"So, what's her name?"Teragak dia membuka mulut. "Yuichi." T.K. mengangguk kepala. "Go home, go home." Seseorang memaut bahunya dari belakang. Tery kelihatan tercungap-cungap. "Wei, what's wrong, admin Mystery?"
"The girl... her name? What's?" Tanyanya tanpa mukadimah. Dia dah pergi ke?
Kira Theme- Death Note.
"The girl? Yuichi?"
Yuichi."Mantle-hooded girl?" T.K. bersungguh mengangguk.
"Enough. Those who violated the group's rules shall be banned,"
Baru aje nak bertindak, Mark sudah pun bersuara memulakan banning group. Dia sedikit terkilan dengan situasi win-win itu. Mark... are you L in disguise? Kapas tertekan kuat di dahi Kaze sambil dia bermonolog di dalam hati. "Woi Ei! Kau nak bagi aku mati ke?"
"Oh, sakit ke?" Ambil kau! Ni makannya kalau selalu lepak dengan Yukie aku.
"Ei, slow-slow la. Kapas tu jangan membazir. Ramai lagi nak kena dressing nih," ujar Hani, ketua moderator untuk kebajikan tu. Nursery Moderator gitu. Yukei hanya mengoyak sengih. Tapi aku masih tak tahu Kaze suka siapa? Sebenarnya?
Dan Sebenarnya- Yuna terngiang di mindanya tika ini sambil dia memerhati Adam yang telah pun pergi selepas perbincangan bersama T.K. tu. Dia mengeluh perlahan.
"TERY!!!" YARI menarik kasar hud Tery dengan hujung jari. Laju kereta menderu terus lima inci sahaja daripada tubuh Tery. Dia tersentak tak bergerak.
"Kau kenapa?! Are you unwell?" Yari sedikit meninggi suara selepas kejadian tidak diduga itu. "Sheesh, you should go home fast, rest after I sent you." Tanpa nada dia menuturkan.
"Yari, I need hug." Yari sedikit menunjukkan wajah geram. Tak cakap apa-apa, tiba-tiba nak peluk? Nak kena pukul ke? "Tch! Come!"
"I missed you."
"I'm just right here." Tery mengeratkan pelukan. "There's this someone has been bothering me, Yu... no. A hooded-mantle girl almost sees my face behind my mask. I felt insecure,"
"You should've told me sooner what's been bothering you." Dia menepuk-nepuk belakang Tery, cuba menenangkannya. "We'll find her sooner or later, let's just head home for now." Terasa angin lalu berbisik ke telinganya sebelum Tery meleraikan pelukan.
I love you? Tak dia pasti.
Million Words- The Vamps.
"When you were mine, did I push you far away?
Blame this whole weight on my shoulders
Baring down on me"
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...