22nd

2 0 0
                                    

"OUR TASK is really cringe-worthy don't you think?"

"Hm, guess." C di sebelah menjawab pendek. "Will you find yours?"

"No. I won't participate." Mark hanya senyum nipis. "Hope you found one, C." Moon tidak memberi sebarang reaksi, hanya tekun memandang papan hitam di depan. Dua orang pelajar yang tiba-tiba memasuki kelas, menghalang pandangannya untuk menyalin nota. Sheesh, ada yang berani datang lewat?! Dia mengetap bibir geram. Ni yang aku tak suka budak masuk lewat... kacau kerja aku.!

"Sorry Prof., late." Ucap si Yuichi, acuh tak acuh. Prof. Han hanya terus menulis di papan hitam. Maka Yuichi hanya terus berlalu pergi meninggalkan Adam seorang terkulat-kulat di hadapan."Prof., still sorry for the late."

"Dah tu? Kau tau apa nak buat datang lambat kelas aku?"

"Tahu Prof."

Dia menoleh pada Adam. "Good." Kembali menulis di papan hitam, kemudian kembali menoleh. "Buat apa, Adam?"

C dah mencampak pen, bertambah geram. Mark dah mengekek ketawa melihatkan C di sebelah. Yang lain turut rasa terganggu dan tertunggu apa yang hendak ditulis Prof. Han sambil merungut. "Prooooofff.~!"

"Shut up!" Teriaknya pada seisi kelas.

"Two thousand of paragraphs... two thousand words why did you late, Prof.!"

"Why did I late??? Why did you late, Adam!!"

"All right, Prof.!"

"Duduk! Dah lah lambat! Kacau kelas aku!" Dia membebel kuat sambil kembali menulis di papan hitam.

Datang kat tempat duduk pula ada Kaze, fuh. Dia pandang pada Yui yang dah fokus pada Prof. Han. "Oi, Adam!" Melambai comel pada Adam. Nak disepak aje Kaze ni. Dia mengulum lidah di dalam mulut. "Kau tumpang je kat sini kan. Blah la cari meja sendiri."

Eh? "Aku kan budak baru kat sini, Dam." Betul-betul budak baru?! Dia terdiam seketika. "Engkau expect yang aku bagi kau duduk tempat aku ke macam mana. Bro?"

"Nak buat macam mana. Yui tak carikan aku kerusi dengan meja lagi." Diasenyum senget sambil hujung mata mula memerhati Yui disebelah. Kenapa dia diam ni doh? Hatinya resah dengan sikap Yui sebegitu.

"Aku rasa nak lempang pulak engkau ni. Dia siapa yang kau nak suruh-suruh?"

Kaze dah bangun pula merenung Adam. "Yuichi. Girlfriend aku." Mata Adam sedikit membulat. Peh, apa yang dia merapu ni?

"Tolonglah!" Yuichi mula bangun, menegur mereka berdua dengan nada yang agak tinggi. Tak tahan! Yukie dan Yukei di belakang turut terkejut dengan Yuichi yang tiba-tiba mengamuk.

"Pahal yang kat belakang tu? Nak buat surat lagi lima helai ke?!" Sergah Prof. Han lagi.

Tentangan mata Adam dan Kaze langsung tak bergerak, tegang.

"Tolong buat something Prof. Adam dan Kaze ni ganggu kami nak belajar kat belakang. Sakit otak ni.!" Adunya sambil memicit kepala, mengurut-urut. "Adam, Kaze! Get outta the class!!!" Dah keluar suara voltan berkuasa tinggi. Mereka berdua serentak menoleh Yui yang dah duduk kembali.

"Eh???!!!" Yukei dan Yukie turut sama terjerit.

"They have something in common." Mark mengangguk perlahan dengan kata-kata C. "What do you think?"

"Just figuring out." Mengangkat kedua belah bahu. Nota di papan hitam dah dipadam pula. Dia jatuh rahang bawah dengan muka tak puas hati."Mark! Stop asking me stupid questions! Ugh!" Pengacau! Dia seakan ingin meronyokkan nota-nota itu.

Ish... garang! "C, jangan lah ronyok. Aku ada nota yang kau tak salin tadi." Beritahunya. Dia menggigit bibir bawah. "Nah." Dihulurnya pada C. "Apa yang kau figure out sangat tadi?" Tanya Mark, cuba berkelakuan tenang. C ni satu je. Dia boleh baca isi hati orang and pandangan orang lain. Agak... insecure.

"Takde apa. Cuma... dapat rasa,"

"Dapat rasa?" Wajah makin mendekat pada C dengan riak muka yang serius. Mereka mula bertentangan mata. "Tolong jangan berchenta masa tengah belajar ye." Orang belakang bagi lampu merah yang tak diduga.

C terlebih dulu menolak bahu Mark jauh daripadanya. "Stupid!" Mark ketawa annoying. "Dah kau tak bagitau, aku duk tunggu je."

Dia berdehem perlahan. "The guy, hujung sekali. Sebelah that girl. Tempat duduk tadi." Ujarnya pada Mark tanpa menoleh.

"Hm. Kenapa dengan dia?" Sambil mata melirik pada Yukei, dia menyoal. "Tu Yukei, that mod."

"Oh yes... it's a big mood,"

"Huh?" Apa ni, perempuan memang suka berkias eh? "He has a crush on that girl.! Next to him," beritahu C perlahan.

Eh, cute. Moon bisik macam tu. "Serius?"

"Yes." C mengecilkan mata seketika. "Kau suka kan dengar cerita aku?"

"Aku suka." C mengangkat kedua belah kening. "Suka dengar, apa-apa yang kau bagitahu. Aku suka dengar, C." Tapi C, bila kau boleh bagitahu aku yang lelaki sebelah kau ni, aku... suka engkau?

 Bila kau boleh bacakan?


P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now