"LUNA AKAN ada untuk teman Yui."
"Alah, bagilah aku teman Yui,"
"No seriously, Adam?"
"Kenapa dia cari Tery?"
Dia tersedar daripada tidur selepas disoal oleh Arata di dalam mimpi. Dia sedikit mengurut pelipis. Mimpi, rupanya...
Mimpi kan?
Nampak pula jari-jemari Yui yang mula bergerak diikuti tubuh gadis itu. "Yuichi?"
Mata mula bergerak perlahan, mencari si empunya suara yang memanggil.
"Oh, syukur la Yui." Adam yang teruja langsung tak perasan yang dia tengah menggenggam tangan Yui, mengucap rasa syukur sambil merenung ke dalam anak matanya. "Don't touch me... Adam." Baru terperasan dengan situasi itu, lekas dia meleraikan genggaman tangan sambil lalu kuat. Yui cuba menahan senyum. Berani betul.! Hays. "I'm sorry. Syukur lah awak bangun," dia membulat mata pula dengan ayat yang baru keluar daripada mulut sendiri.
"Hah?"
"Ha-"
"Sudahlah.!" Makin mengarut! Adam mengangkat kedua belah tangan, menundukkan wajah. "Kau buat apa dekat sini? Baliklah,"
"Kau tu sakit, aku nak tengokkan kau wahai si lemah Yuichi."
Crap. "Aleeza!"
"Arata dah jemput bawa balik dah pun. Dah pukul berapa dah ni."
Yui merenung nasib pula. "What kind of mama am I..."
"You're a good mama, how sentimental la?"
"Tch.! She's my first... adopted kid," Adam mengulum mulut, mengangkat bahu sebelah. Understandable. That's why I love her.
Love? Gulp.
"...Arata told that you were chasing after Tery at the festival?"
"Oh... ya."
Dia mendekatkan wajah pada Yui pula. "Engkau suka Tery?" Yui dengan riak sukar ditafsir, perlahan mula mencapai bantal di belakang kepala. Dipukulnya lengan Adam dengan bantal tu. "Siapa suka Tery? Pergi.. balik... lah.!" Puas dia menghentam Adam. Rasakan.! Mengarut tu kalau tak simpan.! Grrrr!
"Apa ni, sakitlah.!" Rintihnya sambil mengusap-usap lengannya. "Habis tu kenapa engkau cari Tery?"
"Hmp." Sakitnya hati. Ada ke patut? Suka Tery? Aku rela putuskan jari ni la. Dia sekadar memuncung mulut dengan soalan luar sangka petala kelapan tu. "Ahem, balik dulu." Dia langsung tak menoleh. Sebaik Adam menguak pintu, Luna telahpun berdiri tegak terpacak di situ. Matanya membulat. Terkejut aku. "Admin Luna?"
"We have the CCTV for Yuichi's safety."
"Oh?"
"AKU DENGAR ENGKAU kena halau,"
"Tu lah tu." Gumamnya rendah sahaja. Tapi aku memang nak keluar. Chait! "Aku memang nak keluar waktu tu pun."
"Apa yang kau buat dengan Yui ey? Kalau big bro Arata tahu mau kau kena kick satu."
Heck? Arata? Kickin? Gotta be kidding. "Aku dah kata aku memang nak jaga Yui malam tu, not to blame me la." Dengan nada datar dia menuturkan, mengangkat bahu.
Ei berpaling sekilas pada Adam sambil menepuk dada Adam perlahan. "So, apa dia cakap fasal Tery? Anything?"
Dia mengangkat kedua belah bahu lagi. "Tak tahu.! Dia langsung tak kata apa. Dipukulnya aku dengan bantal keras tu lagi adalah... sakit tau!" Mengusap kepala sambil mengingat peristiwa semalam.
Seakan terperasan seseorang memerhati mereka berdua, dia memalingkan wajah ke kanannya. Arata menghampiri. Lama mereka bertentangan mata. "The big bro." Apa yang ada pada Arata yang tak ada pada aku, yang membuatkan Yui pilih Arata yang baru dia kenal dan bukan, aku?
Jealous.
Aku pun ada rupa.
"Yui ada apa dengan Tery?"
"Eh?" Adam ternaik sebelah kening. Memang aku ni macam tempat kaunter pertanyaan Yuichi."Who knows... she didn't say anything about it last night,"
"Macam mana kalau dia suka Tery?"
Adam sedikit mengecilkan matanya. "Uh, tolong lah. Dia ada engkau, she'll tell you right away kalau dia... nak reject, kan.?" Aku pun tak tahu. "But I'm very sure it's not about crush, bro." Ditepuknya bahu Arata perlahan. "Never assume, asks." Mengalih pandang pada Ei pula. "Mana Yukie?"
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...