61st

5 1 0
                                    

"YUICHI?" Kerusi berpusing dipusingkan menghadap Yuichi di sebelah. Sejuk betullah bilik admods nih.

"Yep?"
"Macam mana tahu fasal Hanse and the Cat Cafe?" Yui ternganga seketika. Kemudian ketawa kecil pula teringatkan kembali peristiwa tu. "Kenal mod JJ kan?"

"Ow, you're one great stalker." Tegur Yui pada JJ yang tengah perhati Hanse menyiapkan sesuatu. Potret? "Shhh! Oh, admin... Yui,"
"I'm not admin yet lah. Cut it out, what a title to be called at." Dia membebel bosan pula. "Apa yang Hanse tengah siapkan tu?"
"Cat poster." JJ sengih sumbing.

"Cat poster?"

JJ bersungguh mengangguk. "Untuk Cat Cafe dia... ops," dia menekup mulut bagaikan terlepas cakap sesuatu.

"Cat Cafe?" Hah?

"By the way, Hanse tak meniru! Orang lain yang letakkan kertas atas meja dia! Waktu tu Hanse ambilkan pemadam aku... atas lantai. Jadi orang tu letak waktu tu."
"Do you know... the person?"
"I'm not sure... if it's really the person in front of him yang letakkan kertas tu." In front of... him? Back then the whole time dia orang tengok suasana kelas selepas isu tu... orang di hadapan Hanse, tak pernah nampak lagi dia di situ. Tak datang kah? If that's the case... "so, what's with the Cat Cafe again?"

"Oh, macam tu ke..." gumam Adam rendah sambil mengangguk kepala. "And y'know who exactly Hanse is?"
"Hm? Ah, I think I know that too,"
jawab Yui.

"L's younger brother."

"L's cousin."

"I'm his younger brother, alright." Suara tanpa kompromi tu tiba-tiba mencelah masuk.

Gasps, tiba-tiba tuan punya badan betul ada di sini! "Hanse, kenapa tak ketuk pintu dulu ye?"
"Dah memang ketuk dari tadi okey?"

Yui melepas nafas, menoleh pada Adam dengan muka tak dapat nak ditafsirkan riak.

Aku pula?

"Ada apa, Hanse?"

"Nak cakap terima kasih je, jangan nak melebih." Adam automatik mengukir senyum sinis pula dengan jawapan itu.

"Oh, okey.!" Balas Yui ceria. Kenapa perempuan ni positif sungguh? Hairan dia melihat Yui. "Ah, Hanse..."

"Ha?"

"So your brother L getting married?"

Hanse mengangguk sahaja. "Apparently yeah." Menyeluk tangan ke dalam poket seluar. Adam mengangkat sebelah kening pelik dengan soalan yang tiba-tiba. "Stay out of my life now, seriously."

Kedengaran tapak kaki dari luar berlari pergi dari situ. Ketiga-tiga mereka serentak menoleh ke arah pintu bilik. Yui melepas nafas tak senang pula. "Hanse, cepat bagi tahu JJ hal sebenar, that he was forced to.!"

"She'snot my stalker. I knew she's been following me. I just don't give a shit."
"Was that JJ just now?"

"Cepatlah!" Ditolaknya Hanse pergi dari situ.

"Aku je ke yang bingung tak tahu apa-apa ni?" Bengang Adam melihat situasi cemas dan panik tu.

"JJ suka L, she's been following Hanse around sebab muka Hanse macam L.!"

"Haa—aaahh?"




"THOSE WHO SABOTAGING your papers, you guys will never be... happy for the rest of your lives, even this is your escape world, you won't be having friends, when you're unlikable in both worlds, how sorrow would that be? Is that something world wanna do to you? No, it's your choice to be dumped by both worlds." Ujar Yui tegas, berwajah serius. "Ain't that... pitiful?" Tambahnya lagi.

"Who did it?" Adam yang tak sabar terus sahaja bertanya, straight to the point.

"But Hanse said it's OK to get all blames on him!" Seseorang akhirnya tiba-tia bersuara, memecahkan tembelang.

"So it's you?" Semua pasang mata mula menumpu ke arah Shujin pula, ada yang berbisik sesama sendiri juga.

"Tch, betrayal." Sinis nada Shujin berkata. Seolah menyalahkan Hanse lagi.

"I said that, but I don't choose to be betrayal." Ken dah berdiri sedia nak menyerang Shujin pula. Dah lah hari tu diayang beria cari fasal dengan Hanse. "What the hell?!"

"Dah lah. Ya'll can drop him." Semua wajah berkerut kelam tak faham. Sesetengah pula fikir bahawa maksud Hanse adalah 'torture' Shujin dan mereka agak setuju dengan kenyataan itu.

"Hah?" Adam dan Yui turut bersuara bingung.

"Drop him from this case!" dia menggenggam penumbuk.

"Why?" Ken menyoal tak faham lagi. Yui turut mengangguk tak faham juga.

"He's my... best friend."




"KENAPA NI, ya Allah. Nangis pulak."

"Budak Hanse tu lah! Serupa macam Kaze, tapi..." dia menggenyeh hidung. "...tapi I'm glad dia tak selonely Kaze." Selalu nampak dia main dengan kucing aje.

"Dah lah tu." Tisu di dalam poket dihulur pada Yui.

 "Yui, Adam. Admin T.K. nak jumpa." Ujar Mark pada mereka berdua, senyum nipis. Mereka berdua saling berpandangan.




P/S; do vote and give feedback!

Credits given to Pastel Friends app

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now