26th

2 0 0
                                    

"SIAPA..?"

"Uh-sorry! Prom! That's it! Fasal prom..."

Dia sedikit mengurut tengkuk yang terasa sengal sebaik peristiwa tadi menerjah di minda. Aku akan ingat muka tu? Hampir saja masknya dibuka oleh perempuan itu!

"Eh, kenapa kau?" Hampir saja terlanggar Yukei di belakangnya. "Oh, dah ke? J-jom!"

Siapa?!

Dia merengus dalam diam sambil memerhati semua moderator di situ pula. Takde muka tu dalam ni!

"Oh ye, Admin Tery? Mana Admin Yari?" Tanya si GK, mengangkat kening. Soalan nampaknya dibiar tak berjawab kerana Tery yang hanya menundukkan wajah. GK memandang yang lain pula. "Admin Tery??"

"Oh, GK.!" Seperti kembali tersedar ke alam nyata dia membalas. "What was...?"

"uhum... mana Yari? Admin Yari?" Dia mengulang pertanyaan untuk kesekian kali.

"Excuse her. Dia demam, sebab aku," jelasnya. "Hm, yelah. Sakit ni kita tak boleh elak kan. Jaga dia elok-elok. Dekat infirmary ke?"

"Ye, GK..." jawabnya acuh tak acuh. "Patutlah nampak risau semacam. Nak jaga dia sekarang juga ke?"

"Eh, ah. She's asleep. I'll just proceed with this 'til then." GK mengangguk faham. "Tukang selia, next. Hmmmm," dia membaca senarai nama mod untuk tugas menyelia.

"Kita orang."

Semua pasang mata menumpu pada si empunya suara yang dah buat tanda'peace-v' dengan tangannya. "Dengan Moon C." Dia menepuk-nepuk bahu C yang dah tersedak kerana meminum air. "Sorry! Kau okey?"

"Uhm, yes. Us," GK mengangguk lagi. "Macam mana? Progress?"

Perhatian ditumpu ke arah telefon sementara GK menunggu laporan daripadamereka.


Mod Arata

I'll need to see you. After.


Dia dan Arata saling berpandangan dari jarak jauh.




"APA... HAL?"

"Kau kawan aku... kan?"
"Unless if kau tak suruh panggil kau Admin, yea." Mengusik lagi. "Macam mustahak je, kenapa?"

"Siapa yang..." kedengaran Yari terbatuk tiba-tiba. Dia menjengah pada Yari yang masih terbaring lemah menahan batuk. "Dah bangun. Nantilah, Arata. Aku bawa pulang budak kecik ni dulu."
"Budak kecik yang kau sayang. Ngeh," gumam Arata rendah sahaja. "You don't learn eh, Arata."

"You don't learn too, Tery."

"Hm, kau baliklah dulu."
"Tak nak aku teman kau balik? Kau tu bahaya."

"Aku tak buat apa-apa dekat Yari semalam. Was that enough to concern you?" Bahu Tery ditepuk perlahan. "Baliklah. Apa-apa call." Ekoran mata menghantar Arata pergi.

"What's wrong, you two? Fight again issit?!"

"Shut up, you sicko." Dia membelai kasar kepala Yari. Terbatuk dia dibuatnya. "W-what?!"




"CATASTROPHE, admins!"  Yang lain dah mengerutkan dahi tak senang dengan berita disampaikan oleh Yari. Kecuali GK dan T.K. yang agak sempoi, seperti dapat mengagak apa yang berlaku. "Oh, Yari you're all healed.!" Sempat pula GK memberikan feedback.

"Yes, I am! Thanks to certain someone.!" Oh, shoot. Terkeluar pula perkataan yang tak sepatutnya. No, aku cuma makan ubat je these past few days.!

"So, the war and protests all began?" Bersahaja T.K. menanya. "All began.!" Yari bersungguh mengangguk. Dengan PM yang dia dapat daripada members, mestilah dia tahu.

 Semua admin saling berpandangan.




P/S; do vote and leave feedback!

Displayer; DelinquentWhere stories live. Discover now