MEE. TING.
Paling aku lemah semangat. Tepu! Dia cuba menahan kantuk yang dah macam suam-suam kuku tak terkawal. "Behave eh. GK nampak, kat sini jugak kubur engkau," T.K. pecah ketawa tanpa dipaksa dan seakan berpura-pura batuk apabila semua pasang mata mula menumpu ke arahnya. "Sorry." Dia menunduk kepala tanda bersalah, menyiku Wee di sebelahnya. Wee!!!
"Hormat protokol meeting, T.K. please." Tegur si GK. "Again, my bad GK." Terus segar sikit matanya.
"Mana kita tadi?"
"Festival," Luna mengangkat tangan sebelah. "Also prom." Ujar Erika.
GK berfikir sejenak, merenung ke arah meja. Erika sedikit mendekatkan wajah ke telinga Yukei seakan membisik sesuatu. T.K. yang melihat merasa tak senang. Erika lalu memalingkan wajah di depan dan tertoleh seketika pada T.K., kemudian hanya kembali memandang ke arah lain tanpa sebarang reaksi. Dia rapat dengan Yukei? Sejak bila ni, aduh... dia menggaru-garu kepala yang tak gatal.
"Moderators,"
"Yes, admin." Sahut kesemua dua puluh enam moderators di situ. Bagus, ni la synchronize yang kita nak. Dia memerhati satu-persatu moderator di situ. "Aku nak engkau orang kumpul data. Fasal students lebih prefer prom ataupun festival untuk task ni. And present, depan aku..." dia merenung jam tangannya."Due date nak minggu depan. Rasanya tak perlu kut lama. Data je kan? Aku akan fikirkan fasal benda lain jugak. Mana yang aku boleh tolong, aku go. Anything else yang aku miss?"
"So macam data perbandingan lah, GK?"
"Yep. Clear?"
"OK call."
"Dismissed. Let's call it a day." Dia menghampiri Wee dan T.K. sebaik melangkah keluar. "Oi, Takei." Panggilnya. "Eh, GK." Dia menunduk seketika, hormat. Tak nak kena tanam dekat sini. Wee turut menunduk wajah.
"Ada masalah ke tadi? Aku tak tahulah kalau kau betul-betul batuk ke gelak," GK mengangkat bahu sebelah. Apa yang kelakar sangat, aku tak tahulah. Baju aku kelakar ke? Muka aku comot?
"Oh, haha," T.K. hanya menggaru tengkuk dengan sebelah tangan. GK menepuk bahunya dengan tangan sebelah, sambil memberikan gula-gula pada T.K. Dia menapak melepasi Wee pula yang hanya memandangnya. Kembali menoleh. "Nak juga ke?"
Wee terkebil-kebil, menaikkan sebelah kening. "Lucky. I left one." Dia membaling gula-gula ke arah Wee, dapat disambut.
T.K. mula merapati Wee. "Aku tahu dah rahsia GK.!" Wee muka sungguh kelam tak faham dengan rahsia apa yang T.K. perkatakan. "Dia suka gula-gula Guava. Ha, aku dah tahu,"
"Aku dapat gula-gula lain, Take." Ujar Wee datar. "Ya not kidding lah?"
"Dia bagi kau gula-gula sebab dia tahu kau mengantuk." Nothing more. Facepalms.
Terdiam. Ye ke... dia melepas nafas perlahan. Bagi lepas dah meeting ingat aku mengantuk lagi ke? Gula-gula bertukar tangan pula. "Kau ambil lah, Wee."
"Eh, engkau.!" Dia menarik tangan, menggeleng. "T.K.!" Dia memalingkan muka pada Erika di sebelah. Sejak bila dia ada kat sini?! "Kita orang ingat nak buat discussion fasal tadi tu, petang ni. Dengan other moderators too." Jelasnya.
Ingatkan dah balik. Dia hanya merenung Erika. Boleh... tak boleh... "datang tau!" Erika mula menapak pergi. "Erika," dia menghampiri sambil mencapai sebelah lengan Erika. "Nah. Jumpa nanti." T.K. menguntum senyum.
Boku No Namae Wo- Back Number.
Erika terasa degupan jantungnya seakan terhenti.
"If all material things will break down someday
Then maybe it would have been better not to have built them at all
Afraid of losing, afraid of forming ties
Yet you call my name again and again"
P/S; do vote and leave feedback!
YOU ARE READING
Displayer; Delinquent
RandomSerasa hidup ini seperti di dua dunia yang berbeza Dunia nyata(AW); dunia maya(DPW). Bukan sekadar dunia khayalan semata seperti yang dikisahkan drama sinetron 'Dunia Khayalan'. Kami digelar avatar, it's too complicated untuk membiarkan orang memaha...