Catatan Rindu untuk Kasih #1

277 39 25
                                    

Assalamualaikum.

Kekasih hati yang abang cintai,

Apa khabar Kasih hari ini? Semoga ada senyuman bahagia yang terukir di wajah indahmu sepanjang hari. Abang rindu akan Kasih. Rindu sangat! Tetapi, abang hanya mampu merindu dari jauh. Abang cuma boleh berdoa supaya Allah sentiasa lindungi kesayangan abang yang seorang ini.

Kasih,

Petang semalam, abang nampak Kasih di kafe Joshua. Melihat Kasih tersenyum dan ketawa ketika berbual dengan Joshua, terubat sedikit rindu di hati abang ini. Tahu tak, Kasih pakai kemeja T yang sama seperti sewaktu kali pertama kita berjumpa dahulu.

Ingat lagi pada pertemuan pertama kita? Abang harap masih ada biarpun sedikit sisa detik-detik perkenalan kita dalam ingatan Kasih.

Abang tidak pernah lupa, sayang. Selagi ada nafas dalam diri ini, abang yakin abang tidak akan lupa. Pertemuan kita memang bukan momen pertemuan biasa, bukan?

Hari itu, dalam keadaan serba kalut dan cemas, abang memang tidak berdaya berbuat apa-apa. I can't even feel myself anymore. Tiba-tiba Kasih datang entah dari mana dan perkenalkan diri.

Kasih suruh abang bertenang. Kasih ajak abang berbual-bual. Abang tidak ingat apa yang kita sempat bualkan. Fikiran abang kabur. Apa yang abang ingat, masa tu abang cuba ikut rentak Kasih. Jawab setiap pertanyaan Kasih dengan baik. Abang tahu Kasih sedang cuba selamatkan abang.

The moment I laid my eyes on you, abang tahu abang sudah jatuh cinta. Pada sepasang mata cantik milik Kasih, pada lembut tutur Kasih saat berbicara dengan abang. Pada sikap tenang yang Kasih pamerkan. That moment, you were very composed and calm. Walhal semua benda lain di sekeliling kita sedang hiruk-pikuk. You were a stranger but I know I can trust you.

Kasih,
Andai abang miliki kuasa sakti untuk undurkan masa, abang akan ulang detik pertemuan kita. Abang sanggup lalui semua yang berlaku hari itu sekali lagi. Biar kita dapat kembali ke titik mula.

Yang amat merinduimu,
Cinta

Bukan Sindrom NightingaleWhere stories live. Discover now