BAB 1

1.9K 36 3
                                    

Harini adalah hari pertama Mawar Arissa memulakan tugasnya sebagai seorang penulis.Dia mendapat tawaran di sebuah syarikat penulisan atas bantuan rakan-rakannya di tempat kerja lamanya.Mawar Arissa sebelum ini telah menjalankan tanggungjawab sebagai wartawan,
tetapi cerita yang ditulisnya bukanlah satu cerita yang membawa kebahagiaan tetapi penderitaan.

                  "Hai,assalammualaikum boleh saya nak berjumpa dengan ketua editor ?".Tanya Mawar kepada seseorang yang sedang berjalan menuju ke pintu lif.
         
                 "Oh,boleh cik"."Cik ada interview ke harini?".Tanya seorang wanita itu kepada Mawar."Ya,saya ada dapat panggilan daripada PA ketua editor dari syarikat ni semalam".Jawab Mawar sambil memberikan senyuman kepada wanita itu.Laju sahaja wanita itu membawanya kepada orang yang Mawar dirujuk oleh Mawar tadi.

                  "Min,ada orang nak jumpa kau".Kata wanita itu setibanya dia dan Mawar di hadapan sebuah meja di tingkat 4."Who are you?".Tanya wanita yang bernama min itu dengan penuh angkuh kepada Mawar sementara wanita yang membawa Mawar kepada perempuan angkuh ini meminta diri atas urusan kerjanya."S..saya Mawar Arissa,semalam cik ada menelefon saya minta ke pejabat pada harini".Jawab Mawar dengan rasa agak kekok dan takut."Oh,I see".Jawab perempuan itu seraya seperti tiada apa-apa.Terus dia memetik jarinya seperti memanggil kucing yang dihalakan kepada Mawar supaya mengikutnya ke suatu tempat.

                "Hai Boss,ni I ada bawak girl yang U nak tu".Jelas perempuan itu kepada seorang lelaki yang berada di dalam sebuah bilik kerja tetapi membelakangkan Mawar dan perempuan yang seperti Diva itu.Lelaki
itu berpusing dan menghadap dua wanita dihadapannya,seorang dia memang kenali tetapi seorang lagi dia masih mencari identiti wanita itu dengan terfikir siapa wanita ini ! Iaitu Mawar Arissa.

               "Okay Min,U boleh keluar I akan interview this Girl".Arahan diterima oleh Min dan ditinggalkan mereka berdua didalam bilik tersebut."Have seat dear !".Arah lelaki itu kepada Mawar Arissa."Okay first,I nak kenalkan diri I,Im the big Boss syarikat ni and my name is Izhar Hakim".Oh ! Mawar sedang berhadapan dengan ketua editor merangkap Ketua syarikat ini sekali."Saya Mawar Arissa Binti Muzamil,
saya datang sebab dapat panggilan semalam dari Cik Min".Terang Mawar kepada Izhar seraya mengenalkan dirinya kepada lelaki kacak persis selebriti hollywood itu.

              "Okay Baby,mulai harini U dah boleh start kerja di syarikat ni".Terang Izhar kepada Mawar."K..kenapa Tuan panggil saya Baby?".Terkejut Mawar dia dipanggil dengan panggilan begitu manja,seperti anak kecil yang manja kepada ayahnya."Cause you are my Baby girl".Jawab Izhar sambil mengeyitkan matanya kepada Mawar.Mawar masih tidak faham.Kenapa dia !

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now