Malam itu selesai Aktiviti mereka di tepi pantai Mawar dan suaminya membuat keputusan untuk pulang ke bilik.Sesampai sahaja mereka di bilik Mawar terus naik ke atas katil lalu mendapatkan alat kawalan jauh dan membuka televisyen."Sayang,tak ngantuk ke ?".Soal Izhar kepada isterinya."Belum lagi,abang dah nak tidur ke ?".Tanya Mawar dengan penuh sopan pada suaminya."Belum lagi,abang nak mandi dulu..panas lah".Nyata Izhar."Ohh okay".Jawab Mawar."Okay je ?".Soal Izhar pelik.
"Habis nak cakap apa...'abang nak ikut abang mandi boleh' macam tu ?".Ejek Mawar kepada Izhar.Tiba-Tiba katilnya rasa berat seperti ada yang menghempap.Mawar pandang di sebelah kirinya,Izhar telah pun duduk menyerong sebelah kakinya terjuntai ke bawah dan sebelah lagi dilipat seperti separa bersila.Dan pandangannya....sedang melihat Mawar secara serius.Lagi menakutkan Mawar suaminya itu hanya bertuala sahaja.Mawar menelan air liur melihat keadaan suaminya itu.
"Abang...abang nak apa ? tadi kan abang kata nak mandi".Tanya Mawar dengan satu persatu ayatnya yang keluar dari mulutnya."Abang cuma nak duduk je...rasa macam malas pula nak mandi".Jawab Izhar dengan tenang."Kalau abang nak duduk je..pergilah pakai baju...jangan lah macam ni...tak sopan".Jelas Mawar dengan perlahan di ayatnya yang terakhir."Hahahahahaha....Sape yang tak sopan ? sayang ni suka buat lawak tau..abang kalau cuma pakai tuala depan sayang yang sebelum abang kahwin ia memang tak sopan..tapi ini kira sopan lah dari tak pakai apa-apa..nak ke ?".Soal Izhar selamba.Membutang mata Mawar dengan pertanyaan suaminya."Dah lah jangan lah kacau Mawar nak tengok tv".Jelas Mawar tak ingin diganggu kosentrasinya sewaktu menonton rancangan tv."Abang....jangan lah Mawar nak tengok tv".Pinta Mawar kepada Izhar,kerana tangan Izhar tidak duduk diam untuk meraba tubuhnya yang berisi itu."Sayang jom tidur".Ajak Izhar yang terus mengambil alat kawalan jauh daripada Mawar dan terus menutup televisyen tersebut.Mawar hanya menuruti walaupun dia tiada dalam mood kini."Abang nak hak abang".Terkejut Mawar dengan kata-kata Izhar itu.Malam itu bersaksikan bulan dan bintang mereka menjalankan tanggungjawab masing-masing.---------------------------------
Pada pagi yang tenang itu,Irfan Malique kini sah menjadi suami Nayla Marissa.Senyuman syukur mereka berdua disaksikan semua orang yang berada di dalam pejabat jurunikah itu."Tahniah Irfan,akhirnya kamu sah bergelar seorang suami".Ucapan tahniah diberi oleh Dato Muaz."Thanks uncle,sebab sudi datang pejabat ni untuk menjadi saksi Fan".Ucapan terima kasih tidak terhingga."Takda apa lah Irfan,kita pun macam keluarga dah..lagipun kamu anggaplah kedatangan uncle dengan aunty ni sebagai mewakilkan sahabat karib kamu tu..Dah seminggu kami tak dengar berita dia..betul-betul Honeymoon tu".Kutuk Dato Muaz sehingga membuat Irfan tergelak besar."Tulah,saya cuba chat dia pun tak berbalas dari haritu,saya saja je test market tapi tak berjawab malas pulak saya nak kacau..entah-entah dia balik nanti uncle terus dapat cucu kot".Teka Irfan."Insyaallah aminn..".Doa Irfan diaminkan."Okaylah Irfan uncle nak balik ni,ada urusan skit..apa-apa pun sekali lagi ucapan tahniah untuk kamu dan Nayla".Ucap Dato Muaz apabila Nayla sudah berdiri disebelah Irfan.Majlis mereka bersurai di pejabat agama itu.
Sewaktu pulang tadi Irfan meminta izin ibunya untuk pulang ke rumah Nayla terlebih dahulu untuk mengambil beg pakaian Nayla.Sesampai saja Irfan dan isterinya di rumah sewa itu,mereka turun dari kereta dan menuju ke dalam rumah untuk berkemas.Nayla yang berada di hadapan anak tangga itu ditarik tanggannya oleh Irfan."Sayang nak pergi mana ?".Soal Irfan tidak mahu melepaskan tangan itu."Bie,sayang nak naik atas lah nak pergi kemas barang".Terang isterinya itu."Alaa,takyah rajin sangat nak kemas sekarang ni..pergi buatkan Bie air dulu".Pinta Irfan kepada isterinya yang cantik."Bie nak air apa ?".Tanya Nayla seperti mengambil pesanan minuman daripada suaminya."Bie nak air coffee boleh ?".Pinta Irfan."Okay boleh,Bie tunggu kejap ye".Irfan menunggu sambil melihat telefon samsung galaxy S10 nya itu.Selepas beberapa minit Nayla datang ke ruang tamu dengan membawa secawan coffee buat suaminya."Bie,nah coffee".Beri Nayla kepada Irfan."Thank you sayang,macam ni lah baru sayang".Luah Irfan kepada isterinya.Bahagia milik kita !.
YOU ARE READING
My Baby Girl [COMPLETE]
RomanceMawar Arissa - seorang remaja perempuan yang tiada ibu dan tiada bapa,tetapi selalu ingin mengecapi kejayaan buat dirinya sendiri.Dia tidak diendah oleh makcik saudaranya dan dihantar ke rumah anak-anak yatim sewaktu kecil lagi. Izhar Hakim - lelak...