BAB 28

331 8 0
                                    

Pagi yang hening itu ketika Izhar ada di kamarnya.Dia sedang ralit bermain gitar."Hai morning,awak buat apa tu ?".Sapa Mawar di muka pintu kamar Izhar."Eh baby,tengah goreng gitar..meh lah sini duduk ngan I".Ajak Izhar kepada Baby dia itu."Taknak I nak kemas barang I kejap".Jelas Mawar kepada lelaki itu."Haa,kemas barang ? nak pergi mana ?".Soal Izhar pelik dengan penyataan Mawar itu."Nak pegi mati".Jawab Mawar kepada Izhar dengan nada geram kerana dia sudah maklumkan pada keluarga rumah itu termasuk Izhar yang dia akan pulang awal untuk menyiapkan kerja-kerjanya yang tergendala kerana Izhar Hakim."Hahahhaah,alaa baby jangan lah marah,I gurau je..okay pegilah kemas barang u nanti kejap lagi I hantar u okay Baby Girl ?".Tanya Izhar serta memberi satu kenyitan mata kepada Mawar yang boleh membuatkan Mawar pengsan barangkali.Selepas selesainya semua Mawar berjumpa dengan Dato dan Datin untuk mengucapkan selamat tinggal dan terima kasih kerana menerima dia sebagai tetamu rumah itu secara tiba-tiba.Mawar bahagia bersama keluarga itu !.

------------------------------------------
Pagi itu,Nayla membuat keputusan untuk tidak kemana-mana dan dia akan menerima tetamu pada pagi ini iaitu Irfan Malique.Irfan sudah maklumkan perkara itu terlebih awal kepada Nayla supaya Nayla dapat membatalkan segala rancangannya lebih awal jika ada.Selepas 20 minit Nayla menanti Irfan telah memarkir keretanya dihadapan rumah Nayla.Nayla terus keluar untuk menyambut kedatangan kekasihnya itu.
"Hye sayang,kenapa datang awal harini ?".Soal Nayla sambil tangannya sudah kemas merangkul lengan Irfan sambil menuju ke dalam rumah.
"Kan I dah cakap,ada perkara nak bagitau u".Jawab Irfan seraya memberi senyuman menggoda ke arah Nayla.Nayla membalas senyuman itu dengan memuncungkan bibirnya ke arah Irfan.
"Nak bagitau apa sayang ?".Soal Nayla ingin tahu."Nantilah,lepas makan I cerita okay".Jawab Irfan sambil menyuap nasi goreng ke dalam mulutnya."Okay".Jawab Nayla akur.Selepas Nayla dan Irfan selesai makan,dia terus mengemas pinggan kotor yang berada di sinki turut dibantu oleh Irfan.Nayla tersenyum bahagia melihat kesungguhan Irfan menolongnya di dapur.

"Well now you can tell me about that important thing".Terang Nayla kepada Irfan."Kalau I bagi tahu u jangan marah okay ?".Pinta Irfan dengan penuh pengharapan.Nayla mengecilkan matanya memandang Irfan."Okay I janji tak marah".Jawab Nayla acuh tidak acuh."Semalam adik u menangis".Nyata Irfan tentang Mawar."WHAT,why my little sister is crying ?".Soal Nayla terkejut dengan penyataan Irfan."Sebab I".Selamba jawab Irfan sambil pandangan membuang pandangannya ke arah televisyen."Sebab u ?".Soal Nayla pelik."Apa yang u cuba buat dekat adik I Irfan ?".Soal Nayla yang syak sesuatu tentang Irfan.
"Kenapa,u tanya I macam tu...I belum gila lagi macam ex u tu".Jawab Irfan dengan nada mendatar."Okay-okay,sorry I tak sengaja nak tanya macam tu...tak payah lah sebut pasal Iz sayang.Tapi I nak tahu kenapa adik I nangis sebab u ?".Soal Nayla serta memujuk Irfan yang kecil hati dengan soalan Nayla tadi."I pernah berkawan dengan adik u,Masa I dapat jemputan jadi Intrepreneur dekat rumah anak yatim NUR QASEH buat pertama kali,I...tertarik dengan perilaku dan gaya dia.I pun berkawan dengan dia tapi I tak bagi harapan apa-apa dekat dia walaupun perasaan tu patut wujud tapi tiap kali perasaan tu hadir nak bertandang dekat hati I akan tepis perasaan tu jauh-jauh.Sampai lah one day I cakap yang I dengan dia tak boleh semesra macam sebelum ni sebab I dah ada orang yang I sayang dan cinta,dia menangis dan terus taknak jumpa I lagi sebab dia yang letak harapan pada I....I rasa menyesal tapi I tak mampu nak buat apa-apa untuk dia selain I doa untuk dia.I just anggap dia macam adik je.Tapi dia dah fikir lain pada I".Keluh Irfan di hujung penyataannya."So,sebelum ni u memang dah kenal adik I lah ?".Soal Nayla ingin tahu."Yes,but I dah takda rasa apa-apa pun dekat dia".Jelas Irfan kepada Nayla.Nayla berfikir sejenak tentang perkara itu."Habis yang  dia nangis pasal u tu,bila pulak korang jumpa ?".Soalan diajukan kepada Irfan."I hantar hadiah dekat dia semalam,I guna runner...I tulis nama I dekat kad ucapan tu tapi I tak sangka sampai macam tu sekali dia takut dengan kehadiran I dalam hidup dia".Jujur lelaki itu."Konflik betul lah masalah u ni,ehh jap..why u hantar hadiah dekat adik I ? hadiah apa ?".Soal Nayla ingin tahu."I just hantar coklat je,tapi dia punya menangis macam I hantar sihir".Jelas Irfan selamba.Nayla tertawa dengan penjelasan Irfan itu dan beri cubitan ketam kepada lelaki itu.Irfan mengaduh perbuatan Nayla itu."Macam mana I nak jadi abang Ipar dia sayang ?".Soal Irfan ingin pendapat dari Nayla yang hanya termenung sehingga menembusi dinding rumahnya itu."U jadi jelah abang Ipar dia.Apa masalahnya ?".
Jawab Nayla selamba."Kalau hari-hari dia menangis tengok muka I camana ?".Soal Irfan menggunakan soalan perangkap."U pergi jumpa ustaz.Mana tau u ada membela ke sampai orang menangis tengok u".Nayla menjelirkan lidah kepada cinta hatinya itu.Irfan hanya tertawa dengan cadangan Nayla itu.Gila ke,zaman dah maju masih pakai tangkal !.

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now