BAB 36

397 6 0
                                    

3 bulan kemudian...

Pada Pagi yang damai ini,Izhar telah membuat keputusan untuk tidak ke pejabat.Dia ingin berehat di rumahnya sahaja bersama isterinya.
Izhar baru selesai membuat panggilan dengan setiausahanya Min.
Kemudian dia menaiki anak tanga hingga ke bilik tidurnya.Dia membuka pintu dan masuk ke dalam bilik,dan Mawar sedang duduk menonton tv yang telah tersedia di dalam bilik tidurnya itu.Tetapi,Izhar pelik dengan cara kedudukan Mawar diatas katil,seperti kanak-kanak usia 5 tahun,dikepakkan kakinya kekiri dan kekanan..nasib badannya kecil jadi tidak bermasalah buat Mawar bila berkedudukan begitu di atas katil.Izhar turut duduk di bahagian kosong di sebelah Mawar.
"Abang".Panggil Mawar dengan nada ceria dan terus sahaja dia mendekati Izhar dan cium bibir lelaki itu.Terkejut bukan main kepalang Izhar dibuatnya,kejadian pelik yang baru berlaku beberapa minit yang lepas betul-betul buat Izhar seperti dalam mimpi.Mawar cium Izhar !.

"Sayang ni okay tak ?".Soal Izhar untuk kepastian."Kenapa abang tanya macam tu ? of course lah Mawar okay".Jawab Mawar yang kurang senang soalan daripada Irfan itu."Takdalah,abang cuma rasa pelik skit je,sebelum ni abang nak sayang abang kena merayu dulu..ni sayang pulak yang datang kat abang".Luah Izhar."Alaa,Mawar saja je nak manja - manja dengan abang".Luah Mawar sambil tersenyum comel.Izhar hanya tersenyum dengan kerenah Mawarnya itu.Mereka menonton tv bersama-sama.

Malam itu Izhar baru sahaja lepas mandi,dan keluar dari bilik air.Dia dipandang oleh Mawar dengan mata yang bersinar-sinar seperti sedang tengok permata."Abang...abang..sini..tak payah pakai baju".Pinta Mawar yang pelik itu."Eh,dah kenapa tak payah pakai baju pulak ni ?".Soal Izhar yang teramat pelik dengan permintaan isterinya.
"Alaa tak payah lah pakai".Pinta Mawar lagi yang kini mahu sahaja menangis di hadapan suaminya."Okay..okay,abang tak pakai".Jawab Izhar yang melayan kerenah isterinya itu.Dia terus mengambil tempat duduk di sebelah Mawar dan duduk sambil mengelamun."Abang,Mawar rasa tak sedap badan lah dah dua hari ni".Luah Mawar apa yang dirasainya dua hari ini."Laa,kenapa sayang tak sihat ke ?".Soal Izhar yang risau dengan isterinya."Ntah lah rasa nak melepek je ?".Jawab Mawar."Takpa,esok kita jumpa Doc okay ?".Beritahu Izhar kepada isterinya."Okay".Mawar menjawab okay lalu terus sahaja dia meraba-raba perut suaminya.Kelakuan pelik Mawar tidak dapat dibendung oleh Izhar.Sabar Izhar,sekarang giliran kau pulak !.

------------------------------
Nayla kini berada di dalam bilik tidurnya dengan Irfan.Irfan sedang mandi manakala dia sedang mengemas tempat mereka beradu.
Irfan selepas mandi keluar dari bilik dan melihat isterinya sedang mengemas tempat tidur mereka."Sayang,kita duduk rumah je lah harini eh ?".Terang Irfan kepada isterinya."Sayang tak kisah bie,sayang okay je".Nayla memberi sebuah senyuman buat suaminya.Tiba-tiba telefon Nayla berdering menandakan ada panggilan.Dia melihat panggilan itu daripada Mawar."Hello assalammualaikum,adikk...nape call ni ?".Jawab Nayla dengan nada yang gembira."Adik nak datang rumah akak boleh ?".Tanya Mawar bagi mendapatkan lampu hijau dari kakaknya.
"Eh,datanglah..akak baru cakap ngan abang Irfan tadi nak stay rumah je harini..rupanya ada tetamu nak datang".Jelas Nayla."Okay akak,kejap lagi adik ngan Izhar sampai ye ?".Ujar Mawar kepada Nayla.Terus sahaja panggilan dimatikan.Irfan terus memeluk isterinya dari arah belakang dan mencium kepala isterinya itu."Kenapa sayang,siapa nak datang ?".Soal Irfan."Adik dengan Iz nak datang...boleh kan ?".Dia menanya suaminya seraya meminta izin."Lah,mestilah boleh sayang".
Laju sahaja dia memusingkan badan isterinya dan kini Nayla sudah betul-betul mengadap suaminya.Dan dia sudah tahu apa yang suaminya mahu daripadanya.Laju sahaja dia mencium bibir Irfan dengan keadaan yang terpinga-pinga dan tidak lama kelamaan mula mengikut rentak Nayla itu.Mereka hanyut dengan ciuman itu sehingga tertidur di atas katil.

Petang itu mereka berempat berkumpul di rumah Irfan."Adik,akak tengok dari tadi adik akak ni happy je ?".Soal Nayla yang perasan dengan perilaku Mawar yang sekejap-sekejap tersenyum seperti ada sesuatu yang hendak diberitahunya."Hehehe,akak sebenarnya adik...preganant".Luah Mawar yang hendak menangis tapi masih didalam keadaan gembira."Whattt,hahaha..ya allah congratss..sayangnya dekat budak ni..ya allah dah nak jadi mummy lahh".Jerit Nayla gembira dengan berita gembira daripada adik kesayangannya itu.

"Eh,apahal bini aku tu ?".Soal Irfan sewaktu bersama Izhar di halaman rumah dia terdengar Nayla menjerit seperti orang yang gembira."Dah dapat goodnews lah tu kot ?".Jawab Izhar kepada sahabatnya."Goodnews ? goodnews apa ni ?".Soal Irfan ingin tahu tentang perkara yang dimaksudkan Izhar."Alhamdulillah,doktor sahkan Mawar pregnant 2 minggu".Jawab Izhar tenang dan ada sebak didada kerana dia bakal menjadi ayah."Ya allah,betul ke ni ? Alhamdulillah..
tahniah sahabat".Ucapan tahniah diberi kepada Izhar.Mereka berpelukan tanda gembiranya Irfan mendapat tahu tentang perkhabaran itu."Thanks bro,doakan aku dan Mawar ye ?".Pinta Izhar.
"Insyaallah,korang akan jadi parents yang terbaik untuk baby tu nanti".Kata semangat diberi kepada Izhar.

---------------------------------

Hari ini adalah hari paling bahagia buat Dato Muaz dan Datin Maria kerana telah mendapat berita gembira daripada Mawar dan Izhar yang tidak lama lagi mereka akan menimang cucu."Ya allah bang,happynya saya bang.Allah makbulkan doa saya bang".Ucap Datin Maria teruja dan sekali gus mengundang sebak didada yang menyebabkan dia sudah sukar untuk bercakap."Alhamdulillah,allah sayangkan hamba-
hambanya yang taat padanya.Kita pernah buat silap dan allah bagi kita peluang untuk menjadi atuk dan nenek yang baik untuk cucu cicit kita".
Luah Dato Muaz dengan tenang.Mereka tidak sabar untuk menimang cucu sulung mereka daripada pewaris Izhar Hakim.Kebesaran Allah !.

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now