BAB 21

366 8 0
                                    

Izhar memandu laju di atas jalan raya yang sunyi pada jam 11:30 malam.Dia membuat kata putus untuk kerumah Bunganya,Izhar telah membawa sebekas coklat yang berbentuk love dan sejambak bunga mawar untuk bunganya MAWAR ARISSA.

Tok ! Tok ! Tok !

Pintu rumah Mawar diketuk oleh Izhar.selepas beberapa minit pintu itu dibuka dari dalam."Awak ? what are you doing in the middle of the night near my house ?".Tanya Mawar yang terkejut dengan kehadiran tetamu tidak diundang itu."To find a flower that I picked to adore".Jawab Izhar selamba dan membuat senyuman seperti pembunuh bersiri.
Mawar hanya mampu menahan sabar dengan lelaki itu.Dah lah gila !.

Belum sempat pintu ditutup habis,Izhar sudah menahan daun pintu itu dengan tangannya."Hey,what are you doing ?".Jerit Mawar apabila pintu yang hendak ditutupnya tidak boleh ditutup."I want to sleep with you tonight".Luah Izhar kepada Mawar.Mawar sudah rasa dirinya tidak lagi mampu berdiri tegak sekarang ini.Dia membuat langkah kecil berundur kebelakang."Awak dah gila ke ?".Soal Mawar kepada Izhar tanpa dia sedar dengan soalannya itu."YES I'M CRAZY".Jawab Izhar dengan nada yang membenarkan dengan pernyataan Mawar itu.Baru Mawar tersedar dengan kata-katanya dan dia sudah pun terduduk di sofa yang berada di ruang tamu rumahnya.Mawar rasa hendak menangis sekarang ni.Izhar terus sahaja melutut dihadapannya."I wish you were a baby".Luah Izhar dengan penuh kasih,kemudian dia membenamkan kepalanya diatas paha Mawar.Terkaku Mawar seketika dengan perilaku Izhar itu."Kenapa awak tak jujur dengan saya yang awak sebenarnya sakit".Luah Mawar."Kenapa ? kalau saya jujur awak boleh terima saya seadanya dalam hidup awak ? ha sayang ?".Soal Izhar bertalu-talu.
"Awak dapat tahu saya ada mental pun awak dah tak boleh terima saya,apatah kalau saya sendiri yang mengaku yang saya ni GILA".Izhar cuba membuat spekulasi tentang Mawar."Saya minta maaf awak,kalau saya tak dapat terima segala kekurangan awak,saya terkejut dengan pernyataan Min tu,saya tak nampak dalam diri awak ni seorang bekas pesakit jiwa".Luah Mawar tentang apa yang dia rasa."Takpalah,sayang saya cuma nak yang terbaik dalam relay kita ni,awak tak sayang saya ke ?".Tanya Izhar kepada Mawar dengan penuh pengharapan."Saya sayang awak,s....saya...cintakan awak juga,ya susah says nak terima penyakit awak tu tapi dalam masa yang sama tanpa saya sedar yang sebenarnya saya dah jatuh cinta dengan awak".Luah Mawar dengan senyuman bahagianya buat Izhar.Izhar rasa malam ni dia mampu tidur lena selepas lihat senyuman itu.Izhar minta diri untuk pulang,Mawar menghantar Izhar sehingga ke pintu untuk memastikan lelaki itu sudah naiki lif yang berdekatan dengan rumahnya.Hilang sahaja kelibat Izhar dia menutup pintu dan terus mencapai hadiah yang diberi lelaki yang amat dia cintai itu.Mawar rasa yang dia sudah....angau dengan Izhar.
Alahai Mawar,lain kali jangan sombong-sombong !.

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now