BAB 2

1K 26 0
                                    

Mawar hanya termenung di meja kerjanya apabila terimbau apa yang telah berlaku di dalam bilik Bossnya.Tiba-tiba ada satu suara yang memanggilnya,dia tersedar dari lamunannya itu.IZHAR HAKIM!!.
Terkejut bukan main kepalang Mawar dibuatnya,mahu gugur jantung Mawar."U dah siapkan kerja yang I bagi tadi?".Tanya Izhar kepada wanita dihadapanya itu.Mawar dalam keadaan terpinga-pinga menggelengkan kepalanya."Takpe,esok je U sambung okay,now jom ikut I".Mawar sekali lagi terkejut kerana lelaki itu tidak marah kepadanya apabila Mawar kata tidak menyiapkan kerjanya itu,malah dia minta Mawar mengikutnya lagi.Pelik lah dia ni !!!

                 "I minta maaf kalau I buat U tak selesa tau".Izhar Hakim ujar ayat maaf kepada Mawar."Eh,takpa saya okay..t..tapi kenapa awak panggil saya Baby,saya mahukan penjelasan".Tanya Mawar kepada Izhar.Izhar senyum sambil mendekatkan mukanya kepada Mawar.
"Sebab awak Baby Girl saya".Mawar memang tidak faham dengan perangai lelaki itu.Terus sahaja kereta Audi itu meluncur laju di atas jalan raya.

                  

                  Setibanya Izhar di rumah,dia sudah nampak bayang seseorang yang sedang duduk tekun membaca buku di ruang tamu.
"Daddy,Iz dah jumpa dia dah".Terang Izhar kepada Daddynya Dato Muaz."Siapa yang Izhar jumpa?".Tanya Dato Muaz kepada anak lelakinya."Alaa,girl yang Iz cerita dekat daddy tu".Terang Izhar kepada Dato Muaz."Ish kamu ni,daddy ingat dah lupa dah dengan girl tu".Kata Dato Muaz kepada Izhar."Hmm, mana boleh lupa..dah dapat kan? Iz akan jadikan dia permata dalam hidup Iz".Izhar berkata dengan megah

                 Selepas Izhar meminta diri untuk membersihkan diri,Dato Muaz termenung sendirian di ruang tamu.Sambil dia sedang ingatkan apa yang dikatakan oleh anaknya tadi.Tiba-tiba air mata Dato Muaz jatuh berlinangan,dia teringatkan satu tragedi yang pernah menimpa dalam hidupnya dan berpunca dari dirinya sendiri.Dengan pantas Dato Muaz mengesat air matanya yang berlinangan itu.Kesalahan apa yang Dato Muaz lakukan ?.

                  Datin Maria sudah berasa takut dengan pengakuan anak lelakinya itu,kerana Izhar berniat untuk menghalalkan Mawar Arissa didalam hidupnya.Datin Maria lantas menadah kedua belah tangannya
dan berdoa"Ya Allah,sekiranya ini adalah kifarah buat kami,kami terima dengan redhamu Ya Allah".Gugur air mata Puan Maria selepas selesai berdoa.Puan Maria melakukan kesalahan seperti Dato Muaz juga ke ?

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now