BAB 16

367 6 0
                                    

"Mawar,kau ni lain macam je aku tengok sejak kebelakangan ni".Luah Min kepada Mawar."Lain ? lain macam mana Min ?".Tanya Mawar yang kurang faham dengan soalan Min itu."Kau jangan lupa aku PA Tuan Izhar,so aku perhati semua gerak-geri dia tau".Jelas Min."Apa kena mengena aku dengan Boss pulak ?".Soal Mawar berhati-hati supaya aktivitinya bersama lelaki itu tidak dapat dihidu orang lain."Eh,kita tanya dia..dia tanya kita semula lah pulak".Bebel Min."Tak sekarang ni kau nak cakap yang aku ada relay lah  dengan Boss ?".Tanya Mawar kepada Min."Ntah lah,aku pun tak tahu nak cakap macam mana..sebab aku tak terfikir pun sampai ke situ,tapi kalau ada baguslah sebab dia dah lama angau dengan kau masa dia couple dengan Nayla lagi".Terang Min seperti tiada apa-apa."Whattt,what do you mean ?".
Mawar terkejut dengan penyataan Min itu."Yelah dia kan angau dekat kau sebab tu masa first day kau datang nak temuduga,dia yang sibuk nak temuduga kau patutnya itu kerja AKU".Jegilan diberi kepada Mawar dalam nada gurauan."Yang ambil kau untuk bekerja di sini tu semua rancangan dia".Bocor Min lagi.Mawar hanya mampu terkedu dengan penyataan itu.Hahaha,matilah Izhar lepas ni !

"Baby,kenapa termenung je ni,ada masalah ke ?".Selamba Izhar tanya soalan itu kepada buah hatinya."Awak masalah saya".Nyata Mawar dengan penuh rasa geram dihatinya."Eh,saya masalah awak..masalah apa pulak ni ?".Tanya Izhar dengan nada yang kurang faham dengan penyataan Mawar itu.Dia segera menarik Mawar yang berada agak   berapa meter darinya dan dipeluk dalam dakapannya."Sayang,kenapa tiba-tiba marah dekat saya ni ?".Tanya Izhar ingin penjelasan daripada wanita itu."Awak dah rancang segalanya tentang hubungan kita kan ?".
Soal Mawar yang sudah pun menitiskan air mata,kini dia berasa takut dengan lelaki yang berada disebelahnya itu."Saya buat apa ?".Pinta Izhar penjelasan yang lebih mudah difahaminya."Awak ni physco,saya benci awak Izhar..BENCI !".Tengking Mawar lalu sahaja masuk ke kamar tidurnya.Izhar terpinga-pinga dengan kata-kata Mawar,kenapa wanita itu berubah 360° perangainya kerana mereka tiada apa-apa masalah setahu dirinya.Paling tidak pun dia hanya akan menyakat Mawar.Tetapi Mawar tidak pernah ambil hati dengan gurauanya itu.

"Mawar Arissa".Panggil Izhar dengan lembut lagi penuh kasih sehingga Mawar mengalirkan air mata mendengar panggilan itu."Kalau awak marah dekat saya,saya akan undur diri tapi jika awak membenci saya...saya berjanji akan lebih dekatkan diri dengan awak sayang".Penjelasan itu membuat Mawar lebih rasa takut terhadap lelaki itu."Tolong lah Izhar,jauh dari hidup saya,saya tak pernah harapkan kasih sesiapa pun".Jelas Mawar.Izhar turut mengalirkan air mata dengan penjelasan wanita yang di amat cintai itu.Hatinya terasa di robek-robek dengan sesuatu benda yang tajam."Takpalah sayang,
kalau awak nak ambil masa untuk berehat,esok awak tak perlu pergi kerja,berehatlah dan tenangkanlah fikiran...saya sayang awak Baby Girl..jangan benci saya ya sayang".Pinta Izhar dengan esakan yang tidak lagi dapat dikawal."Goodnight,My Baby Girl".Ucap Izhar seraya mengucup belakang kepala Mawar kerana wanita itu sudah membelakanginya sejak tadi,dia tidak mahu melihat wajah yang akan buat hidupnya bertambah duka.

Sepanjang perjalanan pulang Izhar ditemani dengan tangisan yang mengalir di pipinya sahaja.Dia rasa kecewa dengan Mawar buat pertama kalinya,kerana wanita yang dipujanya itu telah membenci dirinya yang tidak tahu atas kesilapan apa ?.Izhar teringat semasa dia bercinta dengan Nayla,dia amat keras dengan wanita itu sedangkan Nayla seorang yang sangat penyayang dan lemah lembut.Tetapi ketika itu dia baru sahaja pulih dari penyakit mentalnya.Izhar mengalami masalah kemurungan ketika dia berusia 10 tahun dan dia dihantar ke hospital bahagia untuk menjalani rawatan rapi yang ditanggung kosnya oleh Dato Muaz.Izhar pulih dari penyakit itu selepas selepas 5 tahun dia berada di tempat tersebut.Dia pulih dari penyakit mentalnya itu ketika dia berusia 14 tahun.Izhar tidak menjalani kehidupan seperti kawan-kawanya yang lain.Satu-satunya sahabat yang ada bersamanya ialah Irfan Malique.Susah senang mereka bersama,sehinggalah suatu hari dia telah memutuskan persahabatannya dengan lelaki itu kerana Nayla telah mengadakan hubungan sulit dengan lelaki itu dari pengetahuannya.Dia masih mempunyai tanda soal terhadap Mawar.Adakah wanita itu sudah tahu tentang kisah silamnya.Izhar berfikir sejenak,agaknya gerangan manakah yang memberitahu tentang dirinya itu kepada Mawar ? tiada siapa yang tahu tentang penyakitnya itu selain daripada Mummy,daddy,Nayla dan.....MIN.Izhar sudah jumpa jawapannya.Tiba-tiba perasan amarah hinggap dihatinya.

Mawar Arissa hanya membiarkan dirinya menangis tidak tentu arah.Dia membetulkan pembaringnnya,dia teringat kata Min kepadanya tentang kehidupan sebenar Izhar."Boss tu,dah lama angaukan kau semenjak dia ada hubungan dengan Nayla lagi,tapi nak buat macam mana dia dah pun ada Nayla suka atau tidak dia kena jaga hati Nayla juga".Terang Min."Tapi aku hairan,macam mana ntah dia boleh putus dengan Nayla sedangkan aku tengok diorang tulah sweet couple of the year tauu".Jelas Min lagi kepad Mawar."Mungkin bukan jodoh kot,sebab yelah Tuan Izhar tu kan ada penyakit mental so maybe,Nayla pun takut dah hidup bersama dengan Tuan Izhar".Nyata wanita itu lagi."Cuma orang lain tak tahu tentang perkara ni,kira kau baru tahulah kan ?".Soal Min kepada Mawar.Mawar hanya menganggukan jawapan Min itu seperti orang tidak faham.Dia amat terkejut dengan penjelasan Min itu.
Dia sedang bercinta dengan orang gila ? Dia sedang bertunang dengan orang gila ? Dan dia juga bakal berkahwin dengan....ORANG GILA ?.
Mawar meraup mukanya dan mengesat air mata yang mengalir tanpa henti itu,dia sudah malas untuk memikirkan masalah ini dan dia juga telah membuat keputusan untuk tidur sahaja.Tidurlah dapat memberi ketenangan terhadap dirinya yang dihimpit berbagai dugaan itu.

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now