BAB 26

329 7 0
                                    

Dato Muaz yang sedang baring di atas katilnya itu kelihatan resah.Dia membuat pusingan kekiri sekejap dan kekanan sekejap tapi masih belum dapat lelapkan matanya.Dia berasa gelisah ketika itu tapi isterinya Datin Maria sudah lama diulit mimpi.Dia bangun dari pembaringan dan menuju ke dapur rumah agamnya itu.Sedang dia mengambil air ada suara yang menegur dengan kehadirannya di dapur.
"Dad ? tak tido lagi ke ?".Soal Izhar yang baru sahaja pulang dari berjumpa dengan sahabatnya itu."I can't sleep".Jawab Dato Muaz ringkas."Iz dari mana ? jumpa siapa ? Baby Girl kamu tu ke ?".Soal Dato Muaz sambil menyeringai."Ehh taklah,Iz jumpa Irfan tadi,dia ajak jumpa katanya dah lama tak jumpa".Terang Izhar kepada bapanya."Irfan ?".
Soal Dato Muaz dengan nada yang pelik."Bukan ke kamu dah tak berjumpa dengan dia lagi,tapi kalau masih ada contact lagi baguslah jangan putuskan silaturahim tak baik Izhar,biar orang buat kita tapi jangan kita buat orang".Jawapan terakhir Dato Muaz itu dimaksudkan begitu sedih diringi kecewa kepada Izhar,tapi Izhar tidak memahami nada itu.Izhar meminta diri untuk masuk ke kamar tidurnya.Dato Muaz juga menuju ke kamarnya.

Sesampai Izhar di kamar,dia terus mencapai telefonnya untuk membuat kacau pada seseorang,muka nakalnya sudah teserlah.
Tut ! Tut ! Tut
"Hai Baby,dah tido ke ?".Izhar memecah kesunyian panggilan itu.Tetapi panggilannya itu tetap senyap dan ada bunyi suatu tangisan di hujung talian."Baby,u nangis ke ? kenapa ni ? siapa buat ? u tunggu I datang sekarang".Soalan Izhar bertalu-talu kepada Mawar dan terus membuat keputusan yang drastik untuk kerumah Mawar.Dia terus mengambil jaket dan disarungkan di atas baju T yang dipakainya itu.Sewaktu dia keluar dari bilik,sekali lagi dia terserempak dengan bapa Dato Muaz.Semasa itu Dato Muaz ingin menuju ke bilik bacaannya."Ehh,
kamu nak kemana pula ni Izhar,tadi kamu baru balik daripada jumpa Irfan sekarang ni nak jumpa siapa pulak ?".Soal Dato Muaz bertalu-talu kerana pelik dengan kelakuan Izhar yang tergesa-gesa itu."Dad,Iz nak jumpa Mawar sekejap,tadi Iz call dia lepastu dia tak bercakap just cry".Terang Izhar dengan raut wajah yang betul-betul risau akan keadaan Mawar."Hmm,macam nilah kalau ada perkara tak baik yang berlaku pada Mawar,daddy izinkan kamu bawa Mawar pulang ke rumah kita ni,bahaya dia duduk seorang diri dekat rumah kita sendiri tak tahu keadaan dia macam mana".Jelas Dato Muaz."Okay dad,thank you so much".Izhar terus bergegas menuju ke rumah Tunangnya itu.

"Baby...baby...baby u kat mana ?".Jerit Izhar sesampainya dia dirumah Mawar.Dia mencari Mawar di serata rumah.Tetapi tangisan Mawar bunyi dari arah bilik."Sayang,u kenapa ni ?".Soal Izhar risau setelah dia dapatkan Mawar di dalam kamarnya."Sayang rileks okay,you say who made you cry ?".Soal Izhar menenangkan Mawar yang menangis tanpa henti."I...Irfan".Jawab Mawar yang menyambung tangisannya."Dia buat apa ?".Soal Izhar dengan nada yang agak tinggi kerana marah."Dia muncul balik dalam hidup saya.Saya taknak dia...taknak..".Jawab Mawar meronta di dada bidang Izhar itu."Sabar ye sayang,I ada ngan u".Izhar menenangkan Mawar yang sedang menangis.Izhar berjanji akan melindungi cinta hatinya itu.Izhar terus menolong Mawar mengemas pakaian untuk dibawa pulangnya Mawar ke rumah Dato Muaz dan Datin Maria.

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now