BAB 22

358 7 0
                                    

Hari ini,Irfan sudah berjanji dengan uminya yang dia akan menemani uminya ke pusat membeli belah.

"Irfan,harini umi ingat nak pergi Mall lah".Nyata hasrat Puan Zainab kepada Irfan."Ohh,boleh umi..kejap lagi kita pergi Mall ye ?".Jawab Irfan."Nanti Irfan ajak Nayla sekali boleh ?".Luah Puan Zainab."Baik mi,nanti Irfan call dia ye mi".Nyata Irfan kepada uminya."Irfan....".
Panggil Puan Zainab meleret."Ye umiku sayang,ada apa ni...bukan main manja lagi panggilan tu".Terang Irfan dalam nada gurauan."Umi nak Nayla jadi isteri sah Irfan..kalau boleh tak payah tunggu lama-lama lagi..lagi cepat lagi bagus".Luah Puan Zainab dengan nada pengharapan."Ye umi,Nayla pun ade cakap bende yang sama so umi jangan lah risau,insyaallah kami akan percepatkan perancangan ni".
Puan Zainab tersenyum bahagia dengan kata-kata Irfan.

-----------------------------

"Baby,jom kita keluar ?".Ajak Izhar pada Mawarnya."Alaa awak,saya malas nak keluar lah".Luah Mawar dengan nada yang berat."No,no,no..
saya nak ajak awak keluar jugak".Tegas Izhar dengan pendiriannya.
Mawar menghentak-hentak kakinya lalu masuk kedalam bilik untuk tukar persalinannya."Ish,nasib sayang tau...kalau tak dah lama dah aku kerjakan".Geram Izhar dengan perangai Mawar itu.

"Dah lah, tunggu apa lagi ?".Jerkah Mawar tiba-tiba.Izhar terus mengambil kunci kereta yang terletak di atas meja kopi itu dan terus keluar rumah.Mawar memimpin tangan tunangnya itu dengan erat.Izhar hanya membiarkan dengan kelakuan Mawar itu.Dia menjeling Mawar di sisi dan memberi sekilas senyuman yang cukup manis tetapi tidak perasan oleh Mawar.

"Kita nak pergi mana ni ?".Soal Mawar,kerana dia juga tidak tahu hala tuju Izhar ingin membawanya."Pergi Mall sayang".Terang Izhar seraya megenyitkan matanya kepada Mawar.Mawar membuat riak muka seperti tidak berperasaan.Dah malas nak layan !.

--------------------------------

Setibanya Irfan,Nayla dan uminya di pusat membeli belah,mereka mengambil keputusan untuk kebahagian kedai pakaian."Umi jom kita pergi kedai tu nak tak ? baju kat sana pun cantik-cantik juga tau".
Terang Nayla kepada bakal mertuanya itu."Umi ikut je,kalau macam tu jomlah".Ajak Puan Zainab."Sayang,I dengan umi nak pergi kedai tu kejap tau ?".Beritahu Nayla kepada Irfan.Irfan hanya memberi anggukkan tanda setuju.Sedang asyik dia main telefon bimbitnya,dia ternampak kelibat dua orang yang amat dia kenali.Ya,Mawar dan juga Izhar.Izhar adalah sahabat karibnya dari zaman universiti tapi mereka tidak berhubung setelah Izhar mendapat tahu Nayla mengadakan hubungan sulit dengan Irfan.Manakala,..........Mawar adalah bunga yang dicarinya selama 7 tahun.Allahuakhbar ! dia telah temui bunga itu akhirnya.Adakah Irfan rasa cemburu dengan pasangan kekasih itu ?.

"Sayang,jauh termenung ? u tengok siapa ?".Tanya Nayla yang tiba-tiba muncul dibelakangnya bersama Puan Zainab."Ehh,takda siapa lah,u dah habis shopping ke sayang ?".Soal Irfan ingin menutup raut wajah yang kurang gembiranya itu."Alaa,kitaorang tak beli apa-apa pun cuma tengok-tengok je".Terang Nayla."Ohh,okay...jom balik ?".Ajak Irfan tiba-tiba."Ehh,dah nak balik ? kamu ada kerja ke Irfan ?".Soal Puan Zainab kepada anak lelakinya itu yanv tiba-tiba mahu pulang."Eh,aah mi Fan ade kerja sikit..tadi office baru call Fan".Terang Irfan seraya berbohong kepada uminya."Ishh,u ni harini kan cuti,takkan lah office u ada kerja lagi,suka tau buat hal,kesian dekat umi ni dia tunggu hari u cuti lah dia nak spend time dengan u tau sayang".Terang Nayla panjang."Ia I tau yang umi nak keluar together dengan I sebab I cuti,tapi kalau dah namanya kerja I pun tak boleh nak elak,harap u and umi faham".Terang Irfan sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.Mereka berdua hanya turut dengan permintaan Irfan yang mahu pulang atas urusan kerja sedangkan tiada kerja yang perlu dibuatnya pada hari minggu macam ini,kerana hatinya yang tidak keruan dia terpaksa berbohong kepada dua wanita itu.Irfan,Irfan !.

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now