BAB 27

325 8 0
                                    

Sesampainya mereka di rumah agam besar dan mewah itu,Izhar terus membukakan pintu disebelah pemandu supaya Mawar mudah keluar dari isi perut kereta itu.Izhar terus membawa Mawar ke dalam rumah dan menuju ke kamar yang disediakan khas buat tetamu yang hadir bertandang di rumahnya itu."Sayang,tonight u tidur rumah I and is your room okay".Terang Izhar dengan penuh kasih.Mawar hanya mampu ucap terima kasih yang tidak tahu hendak di terangkan bagaimana, kerana Izhar betul-betul ikhlas mencintainya."Baby,I nak masuk bilik I dulu..kalau ade pape u call me okay".Terang Izhar kepada Bakalnya itu.
Dia terus keluar dari kamar tetamu itu dan berjalan ke arah kamarnya.

Sampai sahaja dia didalam kamarnya,Iphone 11 Pro dicapainya dan dicari nama Irfan di bahagian pesanan di Whatsapp.Kini Izhar bersedia untuk menghantar pesanan kepada Irfan.
"IRFAN".Taip Izhar dengan memberi emoji marah.
"Yes bro,wauuu siap huruf besar lagi..marah ke ?".Dia seperti dapat agak dengan cara Izhar menaip namanya itu.
"Yes I'm angry".Luah Izhar.
"Kenapa marah aku tadi elok je jumpa".Soal Irfan rasa tidak puas hati.Izhar terus sahaja mencari nama Irfan di bahagian kenalan dan dihubungi terus lelaki itu.

"Woiii,kau buat apa kat Mawar haa ?".Soal Izhar yang terjah tanpa salam diberi kepada lelaki setelah panggilannya diangkat bbut nama kau..mesti kau ada buat something kan ?".Tuduh Izhar melulu.
"Kalau aku nak dia balik aku boleh buat macam mana aku buat dekat Nayla dulu".Jelas Irfan dengan berani.Terdiam Izhar dibuatnya.
"Betul kau tak buat apa-apa dekat Mawar ?".Soal Izhar sekali lagi untuk menutup rasa malunya.
"Suka kau lah kalau kau nak fikir aku yang buat dia,tapi better kau tanya dia dulu kenapa dia menangis sebut nama aku,okaylah bro aku ngantuk,bye..assalammualaikum".Salam diberi dan Irfan meletakkan panggilannya.

Izhar geram dengan cara Irfan kerana dia tidak mendapat jawapan dari lelaki itu sebab Mawar menangis.Dia keluar semula dari kamarnya dan menuju ke kamar tetamu yang telah disediakan oleh ibu bapanya buat para tetamu yang bertandang yang malam ini telah menjadi milik Mawar sebagai tetamu rumah agam itu.
"Sayang ? u dah tido ke ?".Soal Izhar melangkah masuk ke kamar itu.
"Belum lagi,kenapa awak ?".Soal Mawar kepada lelaki itu.
"I nak tanya sikit boleh ? kenapa u menangis dan sebut nama Irfan.Dia ada buat apa-apa dekat u ke ?".Soal Izhar ingin tahu.
"Sebenarnya I dulu leader dekat rumah anak yatim NUR QASEH dan setiap hujung minggu akan ada Intrepreneur akan datang untuk bagi motivation dengan rumah anak yatim tu,so one day Bonda Maziha panggil Irfan sebagai Intrepreneur pada minggu tu..dari first time dia datang sebagai tetamu jemputan dia dah jadi Intrepreneur tetap dekat situ.So,saya tak pernah pun bercakap or bertegur dengan dia,one day dia sendiri datang yang ajak saya berbual,dia bagi motivation secara private dekat saya tanpa saya minta dan belum tentu anak-anak yatim lain dapat macam apa yang saya dapat.Dia rajin bagi saya hadiah,dia akan minta izin Bonda Maziha untuk bawa saya keluar beberapa jam setiap hujung minggu.Sehingga saya tertarik dengan cara dia care saya.One day dia ajak saya keluar,dia minta maaf dengan saya,saya pun rasa pelik sepanjang kami kenal dia tak pernah pun sakitkan hati saya sebab haritu adalah hari terakhir saya akan bersama dengan dia sebab dia dah ada....orang yang dia cintai.Hanya allah saje yang tahu betapa remuknya hati saya,saya bodoh sebab dah bagi harapan yang penuh kepadanya".Luah Nayla panjang dan diakhiri tangisan yang deras.
"Awak kenal ke perempuan yang dia cinta tu ? dia ada tunjuk siapa perempuan tu".Soal Izhar ingin tahu sedangkan dia sudah tahu siapa gerangan yang dimaksudkan oleh Mawar itu.
"Tak,sampai harini saya tak tahu siapa yang berjaya pikat hati dia.Mungkin perempuan tu lebih cantik,lebih tertarik".Jawab Mawar dengan nada yang amat sayu.
"Ye,perempuan yang dia cinta tu adalah kekasih aku yang aku iktiraf dalam hidup aku dan lebih menyakitkan dia adalah kakak kandung kau,darah daging kau sendiri.Kesian kau Mawar".Jawab Izhar penuh rasa marah di dalam hati".
"Sokay sayang,siapa pun yang pernah sakitkan hati u,I still ade untuk jaga and sayang u okay.I love u Baby Girl".Jelas Izhar dengan penuh manja.
"Thank you awak".Jawab Mawar rasa dihargai.
"Goodnight Baby".Ucap Izhar kepada cinta hatinya itu
"Goodnight bakal SUAMI".Balas Mawar yang menekan perkataan Suami itu kepada Izhar.Izhar hanya tersenyum dengan gelagat Mawar dan meninggalkan kawasan tersebut.Cinta tidak boleh dicari tapi cinta boleh dididik !

My Baby Girl [COMPLETE]Where stories live. Discover now