Chap 36

1.2K 95 164
                                    

Di luar negara, kelihatan Yaya baru sahaja selesai menghadiri sebuah mesyuarat yang membincangkan tentang sejenis vaksin untuk merawat penyakit yang ada di bahagian pinggang pesakit. Mesyuarat tersebut mengambil masa lebih kurang 2 jam lamanya dan akhirnya berakhir pada jam lebih kurang 5 petang.

Yaya menyimpan segala barang dan alatan termasuk stateskop ke atas meja kerjanya seraya menghela nafas. Hari itu dia berasa amat penat dan kelelahan.

"Hey, Yaya! How's the weather today? "

Yaya menoleh ke arah salah seorang rakan se-doktor-nya dan tersenyum.

"It's great! But a little bit gloomy... I feels so tired today. "

"It's ok. You had worked hard already. How about get a holidays for a while? "

"I'm not sure. But maybe-"

Kata-kata Yaya terpotong sewaktu dia dapat merasakan ada getaran dari telefonnya. Dia segera mencapai telefonnya dan melihat nama yang tertera di skrin telefon tersebut. Wajahnya berkerut.

'Kenapa dia tiba-tiba call ni? '

"Ah, sorry. I have to get this call. "

"Sure! Take your time. "

Yaya segera menjawab panggilan tadi dan mula keluar dari pejabatnya. Dia pergi ke koridor untuk sambil melihat pemandangan.

"Ya? "

"Yaya! Emergency! "

"Apahal ni? "

"G-Gempa! Gempa dia.. Dia masuk hospital! "

"Hah?! Masuk hospital!!? K-kenapa dengan dia!? "

"Nanti aku explain! Kau boleh pulang ke sini tak?! "

"Y-ya! Ya aku boleh! Aku akan beli tiket flight sekarang! "

"Ok! "

Yaya segera meluru masuk semula ke dalam pejabat dan mula mengemas barang-barangnya. Rakan sekerja Yaya yang ternampak Yaya kelihatan begitu terburu-buru segera menghampiri Yaya dengan wajah yang cemas.

"Hey? What's wrog? "

"I-I have to come back to my country now. My family had a trouble! "

"Oh my! It looks like bad! Are you going to leave now? "

"Yes! Oh my god I really worried! Please take care or my patients! I really need to leave! "

Kawan Yaya mengangguk faham.

"Alright, I got it! Now hurry up! "

"Thanks! "

Dan sebaik sahaja Yaya selesai mengemas, dia pun terus membuka kot putihnya dan menyidainya ke dalam almari dengan selamat. Dia mengisi borang dengan kadar kelajuan yang cepat dan terus meluru ke arah pejabat utama. Iaitu pejabat pengurusi hospital tersebut.

Dalam hatinya Yaya berdoa semoga Gempa akan baik-baik sahaja.

'Gem..! Please stay strong for me! '

•°•°•

Kembali ke rumah mansion milik Halilintar. Jam sudah menunjukkan pukul 12 tengahari. Dan Halilintar nampak seperti sudah mula bergerak dari tempat dia tidur. Nampaknya dia baru bangun dari tidurnya.

Halilintar membuka matanya dengan dirinya yang masih lagi mengantuk. Dia menggeliat dan mengerang keras.

"Ugghh... Pukul berapa dah ni? "

Love Me Like You Do [C]Where stories live. Discover now