Hi, kepada yang membaca chap extra ini. ヽ(´▽`)/ Selamat berkenalan buat yang masih belum mengenali author!
Perkenalkan, korang boleh panggil author sama ada author sahaja ataupun Crimgold. Tapi panggil yang mana korang rasa sesuai saja la.
By the way, nak lagi senang, author akan cakap je umur author. Umur author 12 nak masuk 13 di 2021. Jadi yang mana rasa lebih tua dari author panggil je apa yang korang nak. Author tak kisah. Asalkan tak menyakitkan hati. Uwu
Dan... Author ingin memberikan note untuk semua sebelum kita teruskan cerita ini, ya? Author tahu, kalau author beri awal-awal chap korang akan skip and lepastu tak tahu apa pun sebab skip punya pasal. I'm always watching you ok? (- ◦)//ok gurau.
Note pertama, author nak beritahu bahawa semoga korang semua kuat dalam melayan kerenah author. Ini disebabkan author jenis yang suka cakap straight to the point dan main lepas saja. So kalau ada yang sensitif di sini mohon jangan terasa. Author sekadar menegur dengan cara berlapis.
Note kedua, cerita ini mengandungi unsur dewasa. Akan ada...
TW - Trigger Warning
MC - Mature Content
SW - Smut Warningdan macam-macam lagi. Senang cakap, banyak unsur dewasa. //salahkan Kak Ani HarruTsubasa05 sebab dia yang hasut dan ajar author macam-macam benda 'baharu' :v
Note ketiga, cerita ini mungkin panjang atau mungkin pendek. Terpulang atas keadaan juga. Dan setiap chapter akan diupdate berdasarkan mood author. Tapi kebiasaannya daily update. Hopefully.
Note keempat, cerita ini mengandungi...
MPreg!
Note: MPreg di dalam cerita ini akan dipanggil sebagai carrier
Yaoi! and Straight!
Cursed words
Conflict
Hurt
More...Dan yang paling penting, No Religion!
Author cakap awal-awal, ya? Tiada sebarang penglibatan agama di dalam cerita ini supaya ia tidak menyentuh point sensitif kepada sesetengah readers. Author faham, mesti ada je yang agak kurang selesa kalau nak baca sesetengah cerita. Lebih-lebih lagi melibatkan agama, kan? Jadi, senang cerita author tak libatkan mana-mana agama pun. You are free to read it.Note kelima, main ship yang ada di dalam cerita ini adalah...
HaliGem /slight/ HaliYing
Jadi kalau ada yang tak suka straight pair atau HaliYing shipper, author menawarkan anda untuk segera tekan 'back'. Author malas nak gaduh sebab memang malas.
Note keenam. Ok yang ni penting.
Author tak ciplak atau curi idea cerita dari mana-mana cerita lain dalam wattpad ni. Segala cerita dan hasil jalan ceritanya adalah 100% hasil usaha author sendiri. Jadi, terpulang koranglah nak cakap apa, tapi ini cerita author. Dan kalau author dapat tahu ada yang ciplak cerita author, well... You will mess the wrong person.Jangan langgar undang-undang wattpad lah. Please. Korang tak baca ke rules dekat wattpad ni? Jangan ambil/tiru/ciplak hasil kerja orang lain melainkan author tu sendiri izinkan anda untuk melakukannya. Peka lah sikit. Use your brain, ya?
Dan note terakhir, nama-nama tersebut tidak akan ada di dalam buku ini buat sementara waktu.
Taufan
Blaze
Ais
Thorn
SolarSebab kenapa? Fufu~ nanti korang akan tahu kenapa. Jadi jangan tanya pula, ya? Tapi author tahu, mesti sesetengah dari kamu dapat teka. But shhh!! Jangan beritahu apa-apa ok? ( • ̀ω•́ )✧
Dan sebagai penerangan tentang carrier tu, di dalam negara Wattpad(:v) carrier adalah seorang lelaki yang mana diperbolehkan untuk hamil dan semua orang boleh mengetahuinya hanya sekadar melihat diri carrier itu sahaja.
Carrier mempunyai ketinggian yang rendah yang mana ketinggiannya hanya sekadar sekitar 150-170 sahaja. Manakala perempuan di dalam negara itu akan mempunyai tinggi yang sama juga (atau lebih). Tapi seperti yang kita tahu, perempuan tetap perempuan. Tiada perbezaan. Kerana di sini hanya Carrie Boy dan lelaki biasa sahaja yang berbeza.
Tetapi carrier ini jauh berbeza dari dunia Omegaverse. Mereka dapat menjalankan hidup seperti biasa dan tidak mengalami apa-apa masalah. Kalau diorang tak kahwin dan tiada pasangan pun takpe! ^^ Tapi kelemahan carrier ni mereka boleh mengandung lah. So... Kalau diorang jadi ancaman seksual memang berisiko tinggi.
Tetapi satu peringatan, sifat carrier bukan dan tidak semestinya lembut. Seperti yang author cakap, mereka sama sahaja dengan yang lain dan apa yang membezakan mereka hanyalah mereka boleh mengandung sahaja. Dan mereka boleh bertindak agresif jika perlu. So, korang anggap sahaja ini cerita MPreg biasa, ya?
Tambahan! Untuk carrier yang sudah berkahwin, mereka akan digelar 'isteri' seperti panggilan biasa. Senang cakap statusnya juga dipanggil sebagai isteri. Tetapi suaminya bebas ingin memanggilnya apa. Uwu
Untuk keterangan lanjut tentang carrier kita akan faham sendiri di sepanjang cerita, ya?
Baiklah. Rasanya itu sahaja. Kalau semua nak berikan pendapat atau pandangan tentang cerita author, sudah tentu korang terbuka untuk memberitahunya. Jangan risau. Author tak gigit orang sebab author nak diet. Be sporting ya, guys?
Itu sahaja! Terima kasih!
P/S: Jangan call FBI sudah... :v
YOU ARE READING
Love Me Like You Do [C]
Фанфик"Aku kahwin dengan kau, bukan atas dasar cinta. Tapi atas dasar keluarga. Yes, aku tahu ia cliche sebab dalam drama pun banyak je kisah macam ni. Tapi apa yang buat kisah kau dan aku ni menarik? Sebab kau tu cuma slut! Orang simpanan buat pelepas ge...