10. BÖLÜM

315 89 88
                                    

Selamünaleyküm kardeşlerim.

Nasılsınız?

İyisinizdir inşallah.

Kitap'da önce müslüman olmayan sonra da İslam diniyle tamamen tanışan karakteri anlatıyoruz. Lütfen kitabı yakın arkadaşlarınıza da yayın ve yorum ile oylarınızı esirgemeyin.
Kitaptaki amacım bizim de bir şeyler öğrenmemiz ve öğretmemizdir.

Hep kitap sıralamalarına bakıyorum da gençlerimizi çocuklarımızı zehirleyebilecek kitaplar görüyorum maalesef.
Biz yazarlar olarak , biz okurlar olarak lütfen dini içerikli kitapları okuyup yayalım.
Fazla sizi sıkmak istemiyorum. Sonra inşallah detaylı konuşuruz.

İYİ OKUMALAR ❤❤❤

Hira kur-an'ı bitirdiğinde bense hala ayetin etkisindeyim. Kızlar daha benim varlığımı fark etmemiş olmalı ki daha hiç konuşmamışlardı. Ben hafif öksürerek kızların dikkatlerini üstüme çekmeye çalıştım ki başarmıştımda.

Hira hemen heyecanla,

" Ayyy İkraaaam kuzum balım bitanem neden geldin buraya ? "
diye sorunca ben kızlara tek tek heyecanla bakıp,

" Namaz kılmaya geldim. Yani duaları bilmiyorum ama en azından hareketleri öğrenmiş olurum "
dedim utanarak. Almira,

" Tamam olur kuzum . Zaten bugün namaz'dan başlayacaktık seninle öğrenmeye. Şimdi sana önce nasıl kılınması gerektiği anlatacağım. Sen sadece bugünlük duasız namaz kılarsın."

dedi sevecenlikle. Bense heyecanla olur tabi başlayalım o zaman diyerek sözü Almira'ya bıraktım anlatması için.
Almira,

" Şimdi İkracım ilk sabah namazından başlıyorum arada hangi duaları okuman gerekiyor onu da anlatacağım. Bugün de söylediğim duaları ezberlersin yarın da Allah'ın izni ile tam anlamıyla dosdoğru namazını kılarsın "
dedi gülümseyerek. Ardından başladı anlatmaya

-Sabah namazının sünneti şöyle kılınır:
( erkekler için ) 1- Kıbleye karşı dönülür. Ayaklar birbirinden dört parmak kadar açık tutulur. Ellerin baş parmakları kulak yumuşaklarına değdirilir, avuç içleri kıble istikametine açılır. Niyet ettim. Allah rızası için bu günün sabah namazının sünnetini kılmaya dedikten sonra Allahü ekber diyerek göbek altında sağ el sol elin üzerine bağlanır dedi göstererek . O anda kıbleye döndüğünü de bilmek lazımdır.

( kadınlar içinse ) 1, sağ el sol elin üzerinde olacak şekilde ellerini göğüs üstüne koyarlar. Erkeklerde olduğu gibi sağ elin parmakları ile sol elin bileğini kavramazlar.

2- Önce Sübhaneke okunur. Euzü Besmeleden sonra Fâtiha ve Besmele çekmeden veya çekilerek bir zammı sûre okunur. Yani kısa bir sûre okuyacaksın. Felak, nas...

3- Zammı sureden sonra Allahü ekber diyerek rükuya eğilinir. Ellerle diz kapakları kaplanır, bel düz tutulur ve gözler ayaklara bakar, üç defa Sübhane Rabbiyel-azim denir dedi göstererek. Sonra:

4- Semi'allahü limen hamideh diyerek doğrulur. Doğrulurken, pantolonu çekmemeli ve gözlerini secde yerinden ayırmamalı. Tam dik durunca Rabbena lekel hamd denir.

5- Ayakta biraz durup, Allahü ekber diyerek secdeye gidilir. Secdede üç defa Sübhane Rabbiyel-a'lâ denir.

6- Sonra, Allahü ekber diyerek sol ayak yere yayılır, sağ ayağın parmakları kıble istikametinde bükülür, uylukların üzerinde oturulur. Avuçlar, dizin üzerine konur ve parmaklar kendi haline bırakılır.

ÂRAFHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin