[ MJ - 012 ]

1.5K 195 127
                                    

[ MAFIA JEON ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ MAFIA JEON ]

- 012 -

Hyejin mengeringkan rambut. Dia baru selesai mandi. Tiba-tiba, peristiwa dia dan juga Jungkook beberapa hari lepas membuatkan perbuatannya terganggu.

Hyejin mengetuk pintu bilik pejabat Jungkook yang berada di tingkat tiga. Dia turut menatang dulang yang mengandungi sebiji cawan kopi dan juga sebiji pinggan yang mengandungi beberapa keping biskut.

Namjoon ada memberitahunya yang Jungkook gemar minum kopi ketika membuat kerja di rumah. Jadi, dia ada menyediakan menu tersebut.

"Ya, come in."

Gadis itu memulas tombol pintu. Dia berjalan lalu meletakkan dulang di atas meja kopi. Jungkook yang sedang duduk di kerusi kerja memandang bersama kerutan di muka.

Hyejin tersengih.

"Saya ada buatkan kopi untuk awak."

Jungkook mengangguk. Ucapan terima kasih diberi.

"Awak," panggil Hyejin apabila melihat Jungkook kembali membuat kerja.

Lelaki itu mendongak. "Kenapa?"

Dia menelan liur sebelum bersuara,

"Boleh kita borak sekejap?" pinta Hyejin.

"Sure."

Jungkook berdiri lalu berjalan menuju ke arah Hyejin.

"Duduk lah," pelawa Jungkook.

Hyejin tersenyum lalu menggeleng.

"Tak apa. Sekejap aje."

"Kalau ya pun sekejap, duduk lah dulu."

Gadis itu menggeleng lagi.

"Nampak macam serius aje. Kenapa ni?" soal Jungkook hairan.

Hyejin menarik nafas. Dia memandang wajah Jungkook dihadapannya dengan penuh debar. Betul ke apa yang akan dia lakukan ni? Bagaimana kalau dia tersilap langkah?

"S-saya... s-saya..."

Jungkook menjongket sebelah kening. Tangan kanan dimasukkan ke dalam poket seluar. Masih menanti ayat yang akan terpacul keluar dari bibir Hyejin.

"Saya apanya?"

Hyejin mengigit bibir bawah. Dia memandang wajah Jungkook lama. Jungkook yang melihat gadis itu tidak senang duduk mengerutkan dahi. Kenapa dia ni?

"Hyejin," tegas Jungkook memanggil.

"Saya suka awak," laju Hyejin berkata.

"Saya sukakan awak, Jungkook." Hyejin berkata lagi.

MAFIA JEON ; 전정국Where stories live. Discover now