[ MAFIA JEON ]
- 036 -
Jaemin melabuhkan duduk di atas sofa. Matanya merenung wajah Yumi dengan pandangan tanda tanya. Setahunya, dia tidak pernah lagi berjumpa gadis ini di mana-mana.
"Cik cari saya?" tanya Jaemin.
Yumi bentuk senyuman manis. Beg tangan diletakkan di sisi kanannya sebelum wajah kacak Jaemin dipandang.
"Na Jaemin, kan?"
Anggukkan diberi.
"I Hong Yumi. Anak tunggal Mr. Hong," ujar Yumi lembut.
Riak terkejut cuba dikawal. Jadi, Yumi tahu yang dia ada mendengar perbualan mereka bertiga sewaktu di restoran tempooh hari?
"I straight to the point aje lah sebab kejap lagi I ada dinner dengan kesayangan I, Jungkook."
Nafas ditarik. Senyuman mengejek diberi.
"I tahu you ada waktu di restoran hari tu. I tahu mesti you dengar semua rancangan kitorang, kan? Jadi, I warning you untuk jangan memberitahu sesiapa tentang rancangan tu."
Terlepas ketawa sinis di bibir Jaemin. Bibir bawah digigit sambil matanya merenung wajah cantik Yumi.
"You fikir you boleh tundukkan I macam tu aje? I business partner Jungkook. Suka hati I lah nak beritahu rancangan tu dekat dia atau tidak. Kenapa? You takut?" perli Jaemin bersahaja.
Gadis tersebut melepaskan ketawa apabila mendengar perlian Jaemin. Sikit pun dia tidak terasa dengan bicara lelaki itu. Kepala digeleng perlahan.
"Siapa kata I takut? I tak kesah kalau you nak beritahu Jungkook. Go on. But, I tak sure yang dia akan percaya apa you kata. I perempuan. I boleh manipulasikan keadaan. Jangan cabar I.
And, one more thing. I tak kata I akan tundukkan you macam tu aje. Tak ada benda percuma dalam dunia ni, kan? Jadi, pretty sure I akan bagi you reward kalau you diamkan diri."
Jaemin menjengketkan sebelah kening. Berminat untuk mendengar reward yang bakal diberikan oleh Yumi. Gadis itu sudah bentuk senyuman lebar apabila melihat reaksi Jaemin.
Dengan langkah menggoda, dia berjalan menuju ke arah lelaki tersebut. Punggungnya dilabuhkan di atas meja kopi dan menghadap Jaemin. Wajah lelaki itu dipandang lama sebelum jarak mereka dirapatkan.
Jaemin menahan gugup di dada. Tidak percaya dengan tingkah liar Yumi. Telinganya mendapat bisikan lembut suara Yumi.
"I akan bagi you apa yang lelaki suka. Berminat, sayang?" soal Yumi.
YOU ARE READING
MAFIA JEON ; 전정국
Fanfiction1ST BOOK by ddyjung JEON JUNGKOOK'S FANFICTION "Mafia Jeon. Remember that name." | Romance + Action + Thriller + Dark | | Love + Friendship | Start : 7 December 2020 End : 28 July 2021 15 +