[ MJ - 035 ]

1K 128 22
                                    

[ MAFIA JEON ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ MAFIA JEON ]

- 035 -

Yeonjun mengusap lembut bahu Hyejin. Gadis itu sedang tertidur di bahunya. Lama juga dia menangis disebabkan sidang media Jungkook. Memang sudah tidak dapat dibendung lagi kesedihan gadis itu.

Dia melirik sedikit ke arah Hyejin. Wajah bersih Hyejin cukup menggoyahkan jiwa raganya. Masih dia tidak dapat agak sebab luahan cinta Hyejin ditolak sebanyak dua kali oleh Jungkook.

Debar di dada cuba dikawal apabila Hyejin semakin mengetatkan pelukan di pinggang Yeonjun. Air liur ditelan kesat. Sudah tentu gadis ini tidak sedar dengan perilakunya sekarang.

Tangan kanan menyeluk poket seluar lalu telefon bimbit dikeluarkan. Lebih baik dia bermain dengan telefon daripada memerhati lama wajah Hyejin. Takut dia akan melakukan tindakan luar kawalan pula nanti.

"Ingat, Yeonjun. Dia ni perempuan kesayangan Tuan Jungkook. Jangan pernah terdetik walau sekalipun di hati tu untuk mengkhianati Tuan Jungkook," bebelnya sendirian.

Bunyi deruman kenderaan di luar kawasan rumah Jungkook meraih perhatian Yeonjun. Dia seperti dapat mengagak kelibat yang akan muncul di pintu rumah sebentar lagi.

Pintu rumah yang terbuka sedikit ditolak oleh seseorang. Kunci kereta diletakkan di dalam kotak khas yang memang disediakan untuk kunci kereta.

Wajah diangkat memandang wajah Yeonjun dan Hyejin yang berada di ruang tamu. Sebelah keningnya terjongket sedikit lalu kaki dibawa melangkah ke arah mereka berdua.

Punggung dilabuhkan di hadapan Yeonjun. Silih berganti dia memandang wajah Yeonjun dan juga Hyejin yang sedang elok tertidur lena di bahu lelaki tersebut.

"Amboi! Mentang-mentang Jungkook setuju, terus kau sailang Hyejin!" usik Taehyung.

Yeonjun tersenyum kekok lalu kepala digeleng. Dia ada menelefon Taehyung untuk terus pulang ke rumah Jungkook.

"Saya kesian dekat Cik Hyejin, Encik Taehyung. Sejak Tuan Jungkook umumkan yang dia bersetuju dengan syarat Mr. Hong, sejak daripada itu lah dia menangis.

Ini pun dia baru berhenti tiga puluh minit yang lepas. Lama juga dia menangis tadi," beritahu Yeonjun.

Taehyung mengangguk-anggukkan kepalanya tanda faham. Sedih juga dirinya apabila melihat wajah Hyejin yang sedang tertidur itu. Mesti gadis itu sedang berperang hebat dengan perasaan sendiri.

"Jom lah bawa dia naik atas. Sakit tengkuk dia tidur macam tu," ajak Taehyung.

Yeonjun mengangguk setuju. "Encik Taehyung lah angkat."

Terus Taehyung berdiri lalu tubuh Hyejin dicempung lembut. Tangga dipijak dan bilik Hyejin menjadi tujuannya sekarang. Yeonjun yang memerhati sekadar bentuk senyum.

MAFIA JEON ; 전정국Where stories live. Discover now