[ MJ - 016 ]

1.4K 176 12
                                    

| MAFIA JEON |

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

| MAFIA JEON |

- 016 -

Jungkook melabuhkan duduk di tepi kolam renang. Kaki direndamkan sedikit ke dalam air kolam. Sejuknya.

"Buat apa malam-malam macam ni dekat sini? Tak sejuk ke?" tanya seseorang.

Lelaki muda itu menoleh ke kiri. Wajah kacak milik Jimin menjadi tatapan sebelum dia kembali memandang ke suatu arah.

"Dah habis borak dengan Hyejin?" soal Jungkook sebaik sahaja Jimin sudah melabuhkan punggung di sebelahnya.

Lelaki itu turut merendamkan kaki sepertinya. Kepala diangguk.

"Diorang semua dah tidur ke?" tanya Jungkook lagi.

Kepala diangguk buat kali kedua.

"Kenapa dengan Hyejin? Dia macam tak ingat kita," Jimin merungut kecil.

Jungkook sekadar tersenyum pahit. Dia terkilan bila mengetahui keadaan Hyejin daripada salah seorang anak buahnya, Soobin.

"Kau nak tahu kenapa Hyejin jadi sebegitu rupa?" soal Soobin kepada Jungkook.

Lelaki itu memberi anggukan. Duduknya dibetulkan. Mata memandang ke arah Soobin dengan penuh fokus.

"Sebenarnya, selepas aje peristiwa korang kena culik tu, ada family yang ambil Hyejin untuk dijadikan anak angkat. Dia dibawa pindah ke Amerika. Namanya ditukar dari Hwang Eunha menjadi Han Hyejin sebab tak nak sesiapa dapat menjejaki Hyejin."

"Continue."

"Waktu hari pertama dia duduk dengan keluarga angkat dia, dia tak banyak bercakap. Dia masih lagi trauma dengan apa yang dah jadi sebelum ni. Katanya, dia kemurungan. Teruk juga lah. Pernah dia masuk hospital disebabkan pengsan."

Jungkook mendiamkan diri. Dia masih lagi memandang Soobin dengan penuh perhatian.

"Jadi, ibu bapa angkat dia beli antidot untuk sembuhkan Hyejin daripada kemurungan. Antidot tu menyebabkan semua memori Hyejin dengan korang bertujuh terhapus. Memori yang menyebabkan Hyejin kemurungan hilang bila dia ambil antidot tu."

Lelaki itu mengerutkan dahi tidak percaya.

"Jadi, sebab antidot tu dia hilang ingatan?" tanya Jungkook hairan.

Soobin menjuihkan bibir sebelum kembali bersuara,

"Dia bukan hilang ingatan. Cuma, memorinya terhapus." Soobin memberitahu.

Jimin menayangkan riak sedih. Hyejin lah satu-satunya kawan perempuan mereka. Sejak daripada peristiwa penculikan 13 tahun lepas, dia langsung tidak berani untuk bergaul dengan perempuan. Ianya kerana akan mengingatkan dirinya kepada budak perempuan yang bernama Hwang Eunha.

MAFIA JEON ; 전정국Where stories live. Discover now