[ MAFIA JEON ]
- 022 -
"Mungkin dia berani munculkan diri depan Hyejin sebab Hyejin tak kenal dia?" tebak Jimin.
Taehyung memetik jari sebaik saja mendengar ayat yang meluncur keluar dari bibir Jimin.
"Macam mana dia tahu yang Hyejin tak kenal dia?" soal Taehyung lagi.
Terus mereka mendiamkan diri. Ada betul juga apa yang Taehyung cakapkan itu. Taehyung melirik Jungkook. Lelaki itu hanya membisu seperti tidak mahu menyampuk dengan perbualan mereka.
"Jadi, kau rasa kenapa dia muncul depan Hyejin?" soal Namjoon.
Taehyung menarik nafas sebelum satu-persatu wajah rakan sehidup sematinya itu dipandang.
"Dia tak ada niat nak bunuh Hyejin."
Mereka mengerutkan dahi. Ada juga yang membulatkan mata. Tetapi, Jungkook hanya menayangkan riak biasa.
"Kenapa pula? Kalau dia tak ada niat nak bunuh Hyejin, hint yang dia bunuh pelajar yang satu universiti dengan Hyejin tu apa benda pula?" soal Yoongi tidak puas hati.
Taehyung menggigit bibir bawahnya sebelum membalas,
"Aku rasa dia kenal Jungkook."
Penyataan yang baru diberi oleh Taehyung mendapat ketawa kecil dari mereka.
"Mestilah Franco kenal Jungkook. Dia kan Mafia Jeon, ketua Red Mafia Jeon yang paling popular dekat Itali ni. Lagipun, lupa ke niat dia nak bunuh Jungkook tu?" jawab Hoseok bersama kening diangkat.
Taehyung menggelengkan kepala tanda tidak setuju dengan jawapan daripada Hoseok.
"Aku rasa dia kenal Jungkook in person. Bukan sebagai Mafia Jeon, tetapi sebagai seorang lelaki yang bernama Jeon Jungkook."
Nafas ditarik.
"Tengok lah. Dia tahu macam mana taste Jungkook kalau nak berfesyen. Fikir semua orang tahu macam mana gaya Jungkook? Even kita yang hidup dengan dia ni pun tahu tak tahu," sambung Taehyung lagi.
Jungkook dipandang. Lelaki itu hanya fokus ke arah telefon bimbit di tangan. Langsung tidak menyelit perbualan mereka.
"Jungkook, kenapa kita tak tangkap aje dia? Lepastu, bunuh?" soal Namjoon.
Lelaki itu menggeleng tanda tidak setuju. Wajah Namjoon dipandang sebelum satu persatu wajah rakannya turut dipandang.
"Kita tak ada bukti kukuh yang mengatakan dia ada niat nak bunuh Hyejin. Walaupun dia ada bagi hint sebelum ni, mungkin itu kebetulan?" terang Jungkook bersahaja.
"Hyejin dalam bahaya, Jungkook." Hoseok bersuara.
Jungkook memberi anggukan. "Aku tahu. Tetapi, --"
YOU ARE READING
MAFIA JEON ; 전정국
Fiksi Penggemar1ST BOOK by ddyjung JEON JUNGKOOK'S FANFICTION "Mafia Jeon. Remember that name." | Romance + Action + Thriller + Dark | | Love + Friendship | Start : 7 December 2020 End : 28 July 2021 15 +