[ MAFIA JEON ]
- 042 -
Soobin mendiamkan diri. Otaknya cuba memainkan peranan dengan memikirkan penyelesaian buat masalah lelaki itu. Jari dipetik apabila idea datang menyinggah fikiran.
"Kau cakap dekat aku yang Yoongi jaga Hyejin sekarang, kan?" soal Soobin meminta kepastian.
Kepala diangguk.
"Apa kata kita biarkan Yoongi jaga Hyejin? At least, dia bukan di bawah jagaan kau and of course Yumi tak akan ganggu Hyejin sama sekali."
Disebabkan itu lah, dia mengambil keputusan untuk berkelakuan sebegitu rupa kepada Yoongi dan Hyejin.
----------
Hyejin memandang ke arah seorang lelaki yang sedang berjalan memasuki rumah satu tingkat itu. Riak hairan cuba dikawal sebaik mungkin. Tetapi, senyuman yang diberi oleh lelaki itu membuatkan dirinya tidak tentu arah.
When I see you smile, my heart boom boom.
Senyuman lelaki itu dibalas. Segera lelaki tadi melabuhkan duduk di sebelah Namjoon apabila dipanggil. Sempat dia berjabat tangan bersama lelaki-lelaki muda yang ada di situ.
"Hyejin. For your information, aku ada ambil seorang bodyguard. Kau tahu yang kitorang tak boleh suruh Yeonjun jadi bodyguard kau, kan?" soal Hoseok.
Gadis itu mengangguk. Rindunya dia pada lelaki muda yang menjaganya selama ni. Lelaki yang sering melayan kerenahnya. Yeonjun tetap akan ada di dalam hatinya.
Sekeping cek diletakkan di atas meja Jungkook. Lelaki yang sedang menaip sesuatu di papan kekunci melirik sekilas ke arah kertas itu. Terjengket sedikit keningnya.
"Aku nak beli Yeonjun," ujar Taehyung.
Jungkook mendiamkan diri. Tangan yang tadi sibuk menekan papan kekunci ditarik. Fokus diberi kepada Taehyung.
"Kenapa? Oh, sebab nak suruh dia jadi boyguard Hyejin?" tebak Jungkook.
Taehyung menjeling tajam.
"Tentang sebab aku berbuat macam tu, tak penting. Persoalannya sekarang, kau setuju atau tidak?" tanya Taehyung lagi.
Lidah ditolak ke pipi kiri. Dia berdecit perlahan.
"Sadly, Yeonjun masih lagi perlu berkhidmat dengan aku. Kontrak aku dengan dia masih lagi berbaki dua tahun enam bulan," jawab Jungkook.
"Kau sengaja tak nak bagi dia dekat aku, kan?"
Jungkook menggeleng. Cermin mata ditanggalkan dan diletakkan di atas meja. Wajah dingin Taehyung dipandang. Tadi, Yoongi dan Hyejin datang. Kini, Taehyung pula. Aish!
YOU ARE READING
MAFIA JEON ; 전정국
Fanfiction1ST BOOK by ddyjung JEON JUNGKOOK'S FANFICTION "Mafia Jeon. Remember that name." | Romance + Action + Thriller + Dark | | Love + Friendship | Start : 7 December 2020 End : 28 July 2021 15 +