[ MJ - 021 ]

1.2K 160 43
                                    

[ MAFIA JEON ]

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

[ MAFIA JEON ]

- 021 -

Pintu diketuk. Franco yang sedang sibuk menyemak beberapa fail milik hospitalnya hanya berdehem tanda mengizinkan gerangan itu memasuki bilik kerjanya.

"Bos," tegur Jaehyun lalu tubuh dibongkokkan sedikit.

Franco mengangkat kening apabila matanya bertemu dengan mata Jaehyun.

"Ada sebuah kereta asing park dekat luar pagar. Tadi, Min dah pergi check kereta tu. Tetapi, kereta tu macam dihadiahkan untuk bos je." Jaehyung berbicara.

Franco mengerutkan dahi sebelum cermin mata ditanggalkan. Dia berdiri dan melangkah keluar dari biliknya. Pintu pagar dituju. Kerutan di kening semakin terbentuk apabila melihat sebuah kereta McLaren P1 yang berwarna ungu ada di situ.

Pagar automatik itu dibuka lalu dia melangkah berdekatan kereta tersebut. Matanya menangkap sehelai sampul kertas yang ditindih dengan sebuah kunci kereta.

Sampul kertas tadi diambil bersama dengan gugusan kunci. Sampul itu dibuka. Dapat dia lihat ada sebuah kertas di dalamnya.

Enjoy your new car. Its a present from me. [Jungkook].

Franco mengangguk bersama cebikkan di bibir. Selang beberapa saat, dia mengukirkan sebuah senyuman nipis. Gugusan kunci dilihat lama sebelum dibaling ke arah Jaehyun. Tangkas lelaki itu menyambut.

"Masukkan kereta ni dalam garaj. I got new car, bro."

Bahu Jaehyun ditepuk sebelum dia memasuki rumahnya semula. Nampaknya Jungkook dah tahu identiti sebenar dirinya. Senyuman halus masih ada di bibir.

Dia sudah sedia maklum dengan kebijaksanaan otak lelaki muda itu. Dia merupakan seorang yang teliti. Walaupun dia sudah cuba sedaya upaya merahsiakan semua datanya daripada pihak umum, lelaki itu masih lagi boleh mengetahuinya. Hm, bijak.

----------

Taehyung menuruni tangga. Dia akan bermalam di markas Jungkook buat beberapa hari bersama rakan-rakannya yang lain. Kaki dibawa melangkah ke dapur. Tekaknya kering.

Bunyi pulasan tombol pintu menyentakkan dirinya. Disangkakan pencuri... Rupanya, Jungkook yang baru pulang.

"Jungkook," panggil Taehyung.

Terus Jungkook mengangkat kepala. Telefon dimasukkan ke dalam poket. Kaki dibawa mendekati tubuh Taehyung yang berdiri di muka pintu dapur.

"Tak tidur lagi? Dah pukul 2 pagi ni," ujar Jungkook hairan.

Gelengan diberi. "Jom borak dengan aku dekat dapur sekejap."

Lelaki itu setuju. Terus bahu Taehyung dirangkul dan mereka berdua berlalu menuju ke arah dapur. Punggung dilabuhkan bertentangan antara satu sama lain.

MAFIA JEON ; 전정국Where stories live. Discover now