| MAFIA JEON |
- 001 -
Cermin mata dibetulkan. Matanya sedang tekun meneliti fail fail yang menimbun di atas meja. Bekerja sebagai seorang Chief Executive Officer di sebuah hotel yang dulunya terkenal sebagai sebuah hotel yang sering mendapat kritikan ramai, bukan lah mudah. Hotel yang turut menanggung kerugian hampir lapan angka setiap bulan.
Tetapi kini, Coast JK Hotel sedang berkembang pesat dan mempunyai cawangan yang agak banyak. Tidak kira di negara Itali atau di luar negara. Ini semua berkat kudratnya sendiri yang tidak henti henti berusaha untuk menaikkan lagi nama hotel itu.
Dia pernah meminta bantuan daripada ayah kandungnya iaitu Tuan Jeon. Tetapi, bantuannya ditolak mentah mentah oleh orang tua itu. Katanya,
"Aku tak akan pernah tolong anak luar nikah macam kau. Dasar anak tak reti malu."
Anak luar nikah? Memang dia akui yang dulu Puan Jeon bersikap sangat liar. Sudah berpuluh puluh lelaki telah menerima perkhidmatannya yang merupakan seorang pelacur.
Tetapi, ujian DNA sudah di buat berkali kali. Hasilnya, dia dan Tuan Jeon mempunyai jenis DNA yang sepadan. 99%. Apa lagi yang orang tua itu tak puas hati pun dia tidak tahu.
Sejak dari itu, hubungan dia dengan Tuan Jeon tidak berapa elok. Dendam di hati masih ada. Tidak semudah itu dia akan memaafkan lelaki tua yang langsung tidak membantunya saat dia terkapai kapai ketika menguruskan hotel tersebut.
Seseorang membuka pintu pejabatnya dengan ganas. Jungkook mendongak.
"Tercabut pintu aku tu nanti. Buka elok-elok tak boleh ke?" tanya Jungkook kasar.
Matanya tajam menikam mata lelaki di hadapannya sebelum kembali melakukan tugas yang tergendala disebabkan kehadiran lelaki itu. Lelaki tersebut hanya ketawa kecil.
"Ada apa datang company aku ni? Ada hal penting ke?" Jungkook menyoal tetapi dirinya masih fokus terhadap kerja.
"Sekarang kan waktu lunch. Jom makan dengan aku," pelawa rakannya, Taehyung sebaik sahaja punggung dilabuhkan di sofa hitam.
Kim Taehyung. Lelaki yang tua dua tahun daripadanya kini sedang bekerja sebagai seorang model di syarikat miliknya. Dia kini mempunyai jenama pakaian sendiri, La KTH Fashion. Syarikat yang dahulunya merupakan syarikat bersama milik Taehyung dan Jimin.
Tetapi kini, syarikat itu sudah menjadi milik Taehyung sepenuhnya. Hal ini kerana, Jimin sudah mempunyai syarikat sendiri yang perlu diuruskan di Korea. Syarikat turun-temurun milik Park's Family.
YOU ARE READING
MAFIA JEON ; 전정국
Fanfiction1ST BOOK by ddyjung JEON JUNGKOOK'S FANFICTION "Mafia Jeon. Remember that name." | Romance + Action + Thriller + Dark | | Love + Friendship | Start : 7 December 2020 End : 28 July 2021 15 +