chapter-29-

364 21 1
                                    

(Pov Louis)

Zodra ik wakker word heb ik het gevoel dat ik word aangestaard. Ik kijk naar Harry en zie dat hij nog slaapt. Ik kijk de kamer in. "Armando?" Vraag ik slaperig. "Goedemorgen Louis." Zegt hij kalm en hij gaat op het bed zitten. "Nee Louis, ik wil geen chocolade saus over mijn spagetti." Mompelt Harry in zijn slaap. Ik grinnik. Harry praat in zijn slaap. "Wat doe je hier?" Vraag ik Armando terwijl ik rechtop ga zitten. "Je wou naar me toe. Toch?" Ik knik. "Hoe weet je dat?" Vraag ik.

"Harry heeft me gisteren een brief gestuurd voordat hij ging slapen." Antwoord Armando. "Lou? Ben je wakker?" Mompelt Harry. Hij gaat rechtop zitten en begint me kusjes in mijn nek te geven. "Niet nu Hazz. We hebben bezoek." Zeg ik tegen hem. "Van wie? Mr b?" Vraagt hij ontdeugend en hij gaat verder. "Nee van Armando." Fluister ik in zijn oor.

Harry gaat snel normaal zitten en kijkt naar Armando. "Sorry." Mompelt hij. "Geeft niet." Zegt Armando. "Louis. Pak je spullen maar vast. We vertrekken over een uur." Zegt Armando en hij staat op. "Wacht! Wat?! Een uur?!" Roept Harry geschrokken. "Ja. Hoe sneller hij is ingelijfd. Hoe meer effect en hoe sneller je hem kan terug zien Harry. Het spijt me." Antwoord Armando en hij loopt naar beneden.

Zodra ik klaar ben loop ik naar beneden samen met Harry. "Hoe lang blijf ik weg?" Vraag ik zodra we in de woonkamer staan. "Als alles goed gaat maximaal een maand." Zegt Armando. Wat?! Een maand! Ik kan geen maand zonder Harry! Zonder zijn zachte lippen. Zijn perfecte krulletjes en zijn prachtige ogen. Hoe ga ik die maand ooit overleven?! "Kan ik echt niet mee?" Vraagt Harry voor de derde keer. "Nee Harry. Dat zal het proces alleen maar verlengen. Als je geluk hebt is hij binnen een week weer thuis." Antwoord Armando.

Ik loop achter Armando aan naar de voordeur. "Ik ga je missen, Hazzabear." Zeg ik zodra we bij de voordeur zijn. "Ik jou ook, Loubear. Ik jou ook." Ik geef hem een afscheidskus en loop naar buiten. Klaar voor de langste maand van mijn leven.

"Hazz? Hoe gaat het eigenlijk met Niall?" Vraag ik vlak voordat ik weg ga. "Gisteren ging het wel. Hij komt zo met Liam en Zayn dan leg ik ze alles uit. Daar heb je ze al." Zegt Harry en hij wijst naar de hoek van de straat. Niall loopt voorop en Zayn en Liam lopen achter hem. Niall is een beetje bleek maar verder ziet hij er normaal uit.

"Hey Harry! Louis." Mijn naam zegt hij zachter en sirieuser. "Niall. Het spijt me zo. Ik...ik..." Niall kapt me af. "LOUIS JE HEBT ME GEBETEN VERDOMME! DENK JE DAT HET DAN METEEN GOED IS ALS JE SORRY ZEGT!" Roept hij boos. "Niall. Alsjeblieft geloof me ik wou het niet." Zeg ik met tranen in mijn ogen. "Waarom deed je het dan?!" Roept Niall. "Omdat hij nog maar net een vampier is en zijn krachten daarom nog niet onder controle heeft." Hoor ik iemand achter me zeggen.

Ik draai me om en Armando komt naast me staan. "En wie mag jij wel niet zijn?" Vraagt Niall bot. "Ik ben Armando. Ook leuk jou te ontmoeten." Zegt Armando op dezelfde toon. "Nou Armando vertel maar. Waarom deed Louis zo raar?!" Zegt Niall en hij richt zich op Armando. "Dat kan Harry je vertellen. Ik moet nu weg met Louis." Zegt hij en hij pakt mijn arm.

(Pov Harry)

"Goed Harry. Vertel maar." Zegt Niall bot en hij slaat zijn armen over elkaar. "Binnen Niall. En pas je toon aan want ik heb ervoor gezorgd dat je niet hetzelfde moet doen als Louis. En geloof me dat wil je niet." Antwoord ik en ik loop naar binnen. "Sorry. Ik ben gewoon boos op Louis." Zegt Niall en hij gaat op de bank zitten. "Je hebt geen reden om boos te zijn op Louis want hij kon er niets aan doen."

Niall kijkt me niet-begrijpend aan en ik begin te vertellen. Vanaf het moment dat Louis in het ziekenhuis kwam tot nu. "En op dit moment is Louis met Armando mee zodat dit niet nog eens gebeurt." Sluit ik mijn verhaal mee af. Niall snikt even en Liam en Zayn staren me met open mond aan. "D-daarom wou hij d-dat ik n-naar binnen ging." Snikt Niall. "H-hij wou me geen p-pijn doen." Gaat hij verder.

Liam wrijft over zijn rug om hem te troosten. "Het geeft niet Niall. We hadden het meteen moeten zeggen. Kom." Ik sta op en loop naar de gang. "Wat gaan we doen?" Vraagt Niall. "We gaan allemaal een brief voor hem schrijven en die sturen we op. We kunnen niet naar hem bellen. Dat is daar verboden." Zeg ik en ik loop naar boven. De jongens volgen me en ik pak vier blaadjes. Ik geef iedereen 1 en we beginnen te schrijven.

Zodra we klaar zijn stoppen we ze in een envelop en doe ik ze in een speciale brievenbus.

(Pov Louis)

Ik zit op mijn kamer en staar uit het raam. We zijn in een of ander kasteel tussen de bergen. De deur gaat open en ik kijk wie er staat. "Hoi Louis." Zegt Armando. "Hey." Antwoord ik en ik kijk weer naar buiten. "Voordat we echt kunnen beginnen moet ik weten wat er allemaal is gebeurt. Hoe je vampier bent geworden. Wat er is gebeurt tijdens de eerste keer dat je ging jagen. En wie/wat je allemaal hebt gebeten." Ik knik en begin te vertellen. Halverwege klopt er iemand op de deur. "Binnen." Zegt Armando geïrriteerd. Er staat een man. "Vier brieven voor meneer Tomlinson." Zegt hij en hij loopt naar me toe. Hij geeft me de brieven en loopt weer weg.

Ik leg ze naast me neer en Armando vraagt me verder te gaan met mijn verhaal. Zodra ik klaar ben knikt hij en loopt hij weg. Ik pak de brieven en open de eerste.

Hey louis!

Harry heeft ons net alles verteld. Hopelijk heb je geluk en ben je hier weer binnen een week. Ik snap dat het niet je bedoeling was Niall te bijten ookal vond ik het wel heel griezelig om te zien! Take care!

-Liam-

De brief tovert een glimlach op mijn gezicht. Hopelijk zijn de andere brieven net zo. Ik pak de tweede brief en open hem.

Yo Tommo

Wat vreselijk wat er steeds met jou en Hazz gebeurt. Het lijkt wel alsof het jullie niet gegunt word blij te zijn. Ik hoop je snel weer te zien.

Zaynerd

Ook deze brief maakt me blij. Zayn is nooit zo heel goed geweest in brieven schrijven. Ik zucht en pak de derde brief. Zou deze van Niall of Harry zijn? Er is maar 1 manier om daar achter te komen. Ik open de brief en begin te lezen

Hoi Louis.

Ik weet niet of je deze brief helemaal gaat lezen aangezien hij van mij komt maar ik wil gewoon zeggen dat het me spijt. Mijn reactie was niet terrecht. Ik hoop dat je me vergeeft en dat ik je snel weerzie.

-nialler

"Ik vergeef je Niall. Ookal kun je me toch niet horen." Fluister ik. Ik pak de laatste brief. Ik scheur de envelop open en begin te lezen.

Hey boobear.

Ik hoop dat je Nialls brief eerder hebt gelezen. Ik heb de jongens alles uitgelegd en ze begrijpen het nu. Je zit nu waarschijnlijk alleen in een kamer in een kasteel tusse de bergen. Je mag helaas geen brieven terug sturen. Ik mis je en hoop je snel weer te zien.

-Xx je Hazzabear

Een traan verlaat mijn ooghoek. "Ik mis jou ook Hazzabear. Ik mis jou ook." Ik leg de brieven weg en kleed me om. Ik stap in bed en val in een droomloze slaap.

het geheim van harry styles||een Larry Stylinson fanficWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu