Çoğunlukla likenlerden oluşan [Teloschistaceae] familyasındandır.
Cins adı Yunanca 'sarı', tür adı ise Latince 'duvarda' anlamına gelir.
Altın Zırh dikkat çekici olan sarı renktedir. Bulunduğu yüzeye yayılır. Basık ve yaprak gibi loblar oluşturur ve sporlarını yüzeyindeki parlak turuncu kase şekilli haznelerde üretir.
Kirliliğe çok toleranslı bir türdür. Laboratuvar deneylerinde hava kirleticilerine ve bisülfit iyonlarına maruz kalmayı çok az veya hiç zarar görmeden tolere edebilir. Ayrıca ağır metal kirliliğine de toleranslıdır.
Bu nedenlerden dolayı toksik elementlerin seviyelerini ölçmek için bir biyo-izleme cihazı olarak kullanılmaktadır.
Bir mantar olmakla beraber liken olarak da adlandırılır. Likenler iki veya daha fazla organizmadan oluşan bir ortakyaşam formudur. Altın Zırh'ta likenin gövdesini Altın Zırh mantarı oluşturur ve altında tek hücreli yeşil yosunlar bulunur. Mantar yosunu güneşin kuvvetli UV etkisinden ve susuzluktan korur, karşılığında yosun ona fotosentez yoluyla elde ettiği besinleri verir.
Güneşli ya da yarı gölgeli, nitrojence zengin alanlarda bulunur. Ağaç dallarında, kuş pisliklerinin çokça olduğu kayalıklarda ve çatılarda sıklıkla görülür. Kuş pisliği ile besin zenginleştirmesi Altın Zırh'ın büyüme yeteneğini artırır.
📆 16 Şubat 2020
📍Edirne / Trakya Üniversitesi📆 17 Aralık 2022
📍Tekirdağ / Kızılpınar
📆 24 Mart 2024
📍Tekirdağ / Çerkezköy, KızılpınarKaynak:
🍄 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Xanthoria_parietina∙ ☽𓆣☾ ∙