Mantarların [Psathyrellaceae] familyasındandır.
Şapka çapı 3 ile 10 santim arasıdır. Rengi merkezden dışa doğru gri-kahverengi olup, üzeri kahverengi pulcuklarla kaplıdır. Bu pullar sonradan yok olur. Adi Mürekkep Mantarı adını yaşlandıkça şapkasını mürekkep şekilnde sıvı bir hal almasından alır.
Kuzey yarımkürede, Avrupa ve Kuzey Amerika’da bulunan bir mantar türüdür.
İlkbahardan kışın başlangıcına kadar görülebilir.
Genelde küçük grup ve kümeler halinde, bazen ise tek olarak ağaç kütüklerinde veya diplerinde ortaya çıkar. İlkbaharda ve sonbaharda yağmurlardan hemen sonra genellikle boş arsalar ve çimenlikler, parklar gibi kentsel habitatlarda sıkça görülür.
İlk olarak Fransız botanikçi ve mikrolog Jean Baptiste Francois Pierre Bulliard tarafından 1786 yılında Agaricus atramentarius olarak tanımlanan tür sonrasında İsveçli mikolog Elias Magnus Fries tarafından 1838 yılında Coprinus cinsine revire edildi. 2001 yılındaysa Redhead, Vilgalys ve Moncalvo tarafından DNA analizi sonuçlarına dayanarak Coprinus atramentarius olarak tanımlandı.
Bu mantar ile alkol tüketmek “disülfiram sendromu” ile sonuçlanır. Bu etkileşim ancak 20. yüzyılın başlarından beri bilinmektedir. Semptomlar arasında yüzde kızarma, bulantı, kusma, halsizlik, ajitasyon, çarpıntı, bacaklarda karıncalanma yer alır ve alkol tüketiminden 5 ila 10 dakika sonra ortaya çıkar. Daha fazla alkol tüketilmezse daha hafif atlatılır. Belirti şiddeti tüketilen alkol miktarı ile doğru orantılıdır. Kalp krizine de neden olduğu bilinmektedir. Mantar tüketildikten sonra 3 güne kadar az miktarda alkol alınsa bile semptomlar ortaya çıkabilir, ancak zaman geçtikçe daha hafif hale gelir.
📆 6 Nisan 2021
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🍄 https://mantarliyasam.com/coprinopsis-atramentaria/∙ ☽𓆣☾ ∙