İlk olarak [Lymantriidae], sonrasında [Noctuidae], şimdi ise [Erebidae] familyasından sayılmıştır.
Avrasya kökenlidir. Avrupa, Afrika ve Kuzey Amerika'ya yayılmıştır.
İlk kez 1758 yılında Carl Linnaeus tarafından tanımlamıştır.
Zararlı olarak sınıflandırılır ve larvaları 500'den fazla ağaç, çalı ve bitki türünün yapraklarını tüketir.
Dünya çapında en yıkıcı 100 istilacı türden biri olarak listelenmiştir.
Erillerin tüylü antenleri vardır. Eriller 2-2.5, dişiler 3-3.5 santim kanat açıklığına sahiptir. Eriller kahverengi, dişiler beyazdır.
Yetişkin güveler yaklaşık bir hafta yaşar. Aktif bir sindirim sistemine sahip değildirler ve beslenemezler.
Dişi, erilin kendisiyle çiftleşmesine izin vermek için kanadını kaldırır. Eril bir güve birden fazla dişiyi dölleyebilir. Dişilerde çoklu çiftleşme mümkündür, ancak dişi çiftleşmeden sonra çekici feromonu salmayı bıraktığı için nadirdir. Çiftleşmeden sonra dişiler yumurtaları bırakmaya başlar.
1869'da Avrupa'dan Kuzey Amerika'ya ipek güvesi ticareti için Étienne Léopold Trouvelot tarafından getirildi ancak yanlışlıkla Medford, Massachusetts'teki evinden kaçtılar. İlk başta hangi güve türünün istilacı olduğu belirsizdi, ancak entomolog Maria Elizabeth Fernald tarafından tespit edildikten sonra 1890'da bir eradikasyon programı başladı. Kendisinin söylediğine göre bütün ağaçları, evleri ve kaldırımları kaplamışlar, insanlar yolda yürüyemeyecek hale gelmişler.
ABD Tarım Bakanlığı'na göre müdahale olmadan yılda 20 kilometre kadar yayılıyor.
📆 3 Temmuz 2021
📍Tekirdağ / Çerkezköy📆 1 Ağustos 2022
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🦋 https://stringfixer.com/tr/Gypsy_moth#:~:text=Lymantria%20dispar%20dispar%20yayg%C4%B1n%20olarak,ya%20uzanan%20bir%20yelpazeye%20sahiptir.∙ ☽𓆣☾ ∙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bitkiler ve Hayvanlar
Storie breviForoğrafladıklarım hakkında bilgiler paylaşıyorum.