Çınargiller [Platanaceae] familyasının yaşayan tek üyesidir. Türkiye'de doğal olarak yayılış gösteren tek tür doğu çınarıdır.
Anavatanı Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya'dır.
Boyu 50 metreye kadar ulaşır. Yaprak döken bir ağaçtır. Genellikle sulak alanlarda bulunur. Yaprakları toz ve gazlardan fazla etkilenmediklerinden büyük endüstri şehirlerinin cadde, park ve bahçelerinde fazla görünmektedir.
Uzun ömürlüdür. Zamanla içleri çürüyüp boşaldığı halde yaşamlarını sürdürürler. Kütük sürgünü verme özellikleri vardır.
Yetiştirilmeleri tohum ve yarı odunsu çeliklerle yapılır.
Çınar odunu alet sapı, fıçı, kazık, mobilya ve yakacak olarak kullanılır.
Eril ve dişi çiçekler ayrıdır ancak aynı bitki üzerinde bulunurlar. Rüzgarla tozlaşırlar. Tozlaşmadan sonra erilin çiçek başları düşer. Dişi çiçekler toplu bir top oluşturan akenlere dönüşür. Meyveler birçok akenden meydana gelir. Topların çekirdeği 1 santim çapındadır ve soyulabilen 1 milimetrelik gözenekli bir zar ile kaplıdır.
Oluşan toplar 2.5 ila 4 santim çapındadır. Her biri tek bir çekirdeğe sahiptir. İnce, sert, sarı-yeşil kıl lifleri aynı karahindibada olduğu gibi meyvelerin rüzgarla dağılmasını sağlar.
Olgun gövde benekli, pullu, düzensiz şekilli yamalar halindedir, kolayca soyulur veya pul pul dökülür. Yaşlı gövde kalınlaşır ve çatlar.
📆 8 Nisan 2023
📍Tekirdağ / Çerkezköy📆 28 Mayıs 2023
📍Tekirdağ / Çerkezköy
Kaynak:
🌳 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/%C3%87%C4%B1nar∙ ☽𓆣☾ ∙