En büyük Kabuklu sınıfı olan [Malacostraca] familyasındandır.
Adını, korunmak için armadillo misâli kendini kapatıp yuvarlak olmasından alır.
3 milimetreden 45 santime kadar değişen türleri vardır. Bu büyük türler karides misali tüketilir.
Tespih böceği yemenin saman nezlesine karşı iyi geldiği iddiası 2012 yılında ortaya atılmış bir yalandır.
7 çift bacağı vardır.
Fosillerine 300 milyon yıl önceki dönemlerde rastlanır.
Bugüne kadar 10000 türü tanımlanmıştır. Bunlardan 4,5 bin kadarı denizde, 500 kadarı tatlısuda, diğer 5000 kadarı da karada yaşar.
Karides, yengeç ve krillerle akrabadır.
Ağaç kütüğü, kaya, saksı ve çöp kutularının altına gizlenir. Sıklıkla ekili alanlardaki kuru otların altında görülür.
Organik artıklar ve çürüyen bitkilerle beslenir.
Nemli ve rutubetli alanlarda yaşamayı sever çünkü vücudunda su tutamaz. Nemin muhafaza edilmesi içinse genellikle geceleri hareket eder.
Mart ve nisan ayı başta olmak üzere yıl boyunca çiftleşebilir. Dişi, yumurtaları kuluçkaya yine kendi vücudunda bulunan sıvı dolu bir kesede yatırır. Bu süreç 3 ile 7 hafta sürebilir. Yavrular yumurtadan çıktıktan sonra da dişinin sıvı dolu kesesinde kalmaya devam eder. Bu süreç 2 ay sürer çünkü yavrular ancak 2 ayda kendi başlarının çaresine bakabilecek durumda gelirler.
Genç tespih böcekleri annelerinin keselerinden çıktıktan sonra genellikle 1 yıl içinde cinsel olgunluğa erişir. Yetişkinlik döneminde de her ay çiftleşmeyi sürdürürler. Yaşadığı yerin şartlarına bağlı olarak yılda iki kere 30-40 tane yumurta bırakabilir.
3 yıla kadar yaşayabilir.
Saksı içerisinde bulduktan sonra kısa bir süre onlara bakmaya çalışmamdan kalan yaprak yeme döngüsü.
Atılmış kabuk!
📆 10 Kasım 2020
📍Tekirdağ / Çerkezköy
📆 11 Nisan 2021
📍Tekirdağ / ÇerkezköyProtein ihtiyacını karşılayan minik bir zombi!
📆 28 Ekim 2021
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynaklar:
🦗 https://tr.wikipedia.org/wiki/Tespih_b%C3%B6ce%C4%9Fi
🦗 https://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-47844868
🦗 https://www.teknikturk.com.tr/TR/bilgi-merkezi/4253/tespih-bocegi-neden-olur-ve-nasil-yok-edilir∙ ☽𓆣☾ ∙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bitkiler ve Hayvanlar
Storie breviForoğrafladıklarım hakkında bilgiler paylaşıyorum.