Çayırsineğigiller [Tipuloidea] familyasındandır.
Dünya çapında 4250, palearktik bölgede 17 cins ve 33 alt cinse dahil 1250 türün yaşadığı bilinmektedir. Avrupa'da ise yaklaşık 500 tür bulunur.
2005 yılı verilerine göre Yunanistan'da 163, Ermenistan'da 59, Gürcistan'da 67, Bulgaristan'da 56, Azerbaycan'da 52, İran'da 28 ve Suriye'de 8 tür olduğu bilinmektedir. Türkiye'de ise 132 tür kaydedilmiş olup bunların 55'i endemik, 68 tanesinin de tip lokalitesi Türkiye'dedir.
İlkbahar ve yaz mevsimlerinde akarsu kenarlarındaki çayırlıklar, fundalıklar veya ormanlar gibi nemli ve gölgeli yerlerde bulunurlar.
İri vücutları, uzun bacakları ve hantal uçuşları ile kolayca tanınabilirler. En büyük türlerinin kanat açıklığı 10 santime ulaşabilir. Sokucu iğneleri olmadığından kesinlikle sokamaz ve kan ememezler. Gözler büyük ve yuvarlağımsıdır. Bacakları 5, gövdesi 9-10 segmentlidir.
Erginler nadiren beslenir. Diyetleri nektar ve bitki öz suyundan oluşur.
Dişilerin son segmenti sivri, erillerin diğer segmentten kalın ve sonuna doğru genişçedir.
Çiftleşme sonrası dişi, sayısı birkaç yüz ile 1300 arası değişen yumurtaları suya veya nemli toprağa batırır. Yumurtalar 1 veya 2 haftada olgunlaşır. Larvalar sucul, yarı sucul veya karacıl olabilir. Nemli yerlerde yaşarlar. 4 adet larva evresi vardır. Pupa dönemi 1 veya 2 haftada tamamlanır.
Erginler ile kuşlar, yarasalar, örümcekler, kız böcekleri, yırtıcı sinek ve arılar beslenir. Larvalar ile kuşlar, kurbağalar, köstebekler, fareler, balıklar ve tel kurtları beslenir.
📆 3 Kasım 2021
📍Tekirdağ / Çerkezköy📆 8 Nisan 2022
📍Tekirdağ / Çerkezköy📆 7 Ekim 2022
📍 Tekirdağ / Çerkezköy📆 2 Mayıs 2023
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🦟 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/%C3%87ay%C4%B1r_sine%C4%9Fi∙ ☽𓆣☾ ∙
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bitkiler ve Hayvanlar
Historia CortaForoğrafladıklarım hakkında bilgiler paylaşıyorum.