Şehir Güvercini [Columba livia domestica]

12 2 0
                                    

Güvercingiller [Columbidae] familyasındandır.

Şehirlerden önce deniz kayalıkları veya dağlık bölgelerde yaşıyorlardı. Şehir hayatına oldukça iyi adapte olduklarından insanlarla iç içe yaşamaya alışkınlardır. Nüfusu artıkça insanlarda sağlık sorunları ve mal tahriplerine neden olduğundan sayılarını kontrol altına almak için bir çok önlem alınmıştır.

Hindistan'da sokak güvercinleri yasalarla koruma altına alınmıştır.

Güvercinlerde kafatası ile beyin arasında bulunan ferromanyetik bazı tanecikler, yerin manyetik alanına karşı duyarlı birimler haline gelmişlerdir. Güvercinler bu sistem sayesinde yerin manyetik alanındaki değişimleri hissedebilmektedirler. Bu sistem güvercinlerin çok uzaklardan uçurulduklarında bile yönlerini kolaylıkla bulabilmelerine yardımcı olmaktadır.

Gözleri açık renklidir. Yalnızca beyaz renklilerin gözleri koyu renklidir.

Orta büyüklükte kuşlardır.

Dişiler genel olarak iki adet 15 gram olan yumurtalar bırakarak kuluçkaya yatar.

Yavru yumurtadan çıktığında 11 gramdır. İlk haftasının sonunda 70, ikinci haftasının sonunda 170 grama kadar ulaşır. 25 günlük olduklarında tek başına yem yemeye başlarlar.

Yüksekte, 10 ila 30 üyesi olan grup halinde ve uzun süreli uçarlar. 3 ila 5 saat aralıksız uçabilirler.

📆 14 Mart 2023📍Tekirdağ / Çerkezköy

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

📆 14 Mart 2023
📍Tekirdağ / Çerkezköy

Kaynaklar:
🕊 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Sokak_g%C3%BCvercini
🕊 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Güvercin

𓆣

Bitkiler ve HayvanlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin