Unutmabeni [Myosotis scorpioides]

7 1 0
                                    

Farekulağı olarak da bilinir.

Hodangiller [Boraginaceae] familyasındandır.

Avrupa, Asya ve Amerika'daki ılıman bölgelere yaşar.

Çiçekleri genellikle mavi renkli olsa da beyaz veya pembe renkleri de görülebilir.

lman efsanesine göre Tanrı tüm çiçeklere isim verirken küçük bir çiçeği atlar.
Küçük Çiçek: "Ey Tanrım! Unutma beni!" diye bağırır. Tanrı: "Senin adın ne olsun?" der.
Küçük Çiçek: "Ey Tanrım! Unutma beni!" diye bağırır. Tanrı: "Senin adın bu olacak." der ve çiçeğin adı Unutmabeni olur.

Diğer bir efsaneye göre Hz. Havva ile Adem cenneti terk ederken bu çiçek arkalarından "Beni unutmayın!" diye bağırır ve çiçeğin adı unutmabeni olur.

Bunun dışında bir diğer efsane Ortaçağ'da geçer. Efsaneye göre bir şövalye ve sevgilisi Tuna Nehri kıyısında yürüyüşe çıkarlar. Tam bu sırada nehrin üzerinde akıp gitmekte olan mavi bir çiçek görürler. Şövalyenin sevgilisi bu çiçeği çok beğenir. Bunu gören şövalye sevgilisi için çiçeği nehirden almak ister. Ancak almaya çalışırken nehre düşer. Akıntıya kapılan şövalye çiçeği sevgilisine doğru atar ve "Unutma beni!" diye bağırır. O günden sonra Unutmabeni çiçeği olarak anılır.

Unutmabeni çiçeği edebiyatta da kendine yer bulmuştur. Birkaç Grimm kardeşler masalında adı geçer ve şiirlere de konu olmuştur. Alman edebiyatçı Goethe bu çiçek için "En canlı çiçek, zariflerin en zarifi." demiştir

📆 9 Temmuz 2023📍Tekirdağ / Saray / Güngörmez

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


📆 9 Temmuz 2023
📍Tekirdağ / Saray / Güngörmez

Kaynaklar:
🌸 https://www.milliyet.com.tr/pembenar/unutmabeni-cicegi-hikayesi-ve-anlami-nedir-unutmabeni-cicegi-nasil-yetistirilir-6552080
🌸 https://tr.wikipedia.org/wiki/Unutmabeni

𓆣

Bitkiler ve HayvanlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin