Menekşegiller [Violaceae] familyasındandır.
Avrupa ve batı Asya'da yayılış gösterir.
Haziran ve ağustos ayları arasında çiçeklenir.
15 santime kadar uzayabilir. Çiçekler 1,5 santim çapındadır. Gövdesi genellikle dallı ve tüysüzdür. Yapraklar kısa saplı ve kulakçıklıdır.
Popüler bir süs bitkisidir. Diğer menekşe türleri ile birleştirilerek birçok melez kültivarın türetilmesinde yaygın olarak kullanılır.
Çiğ veya pişmiş olarak tüketilebilir.
La utangaç bir orman perisidir. Apollon'dan kaçarken tanrıça Diana'nın yardımıyla menekşe çiçeğine dönüşmüştür. Menekşelerin ormanlık alanlarda ve gölgeli yerlerde bulunması La'nın utangaçlığı ve Apollon'dan saklanıyor olması ile ilişkilendirir. La ismi, Yunancadan Latinceye geçerken "Viola" olmuştur.
Beş adet taç yaprağı bulunur. Bu yapraklar kadifemsi dokuya, ayrı renk ve boyutlara sahiptir.
Taç yapraklarının arkasında bal özü içeren bir uzantı bulunur. Bu bal özlü sıvıya ulaşabilmek adına arılar en alttaki taç yaprağına konarlar. Bu sayede çiçeğin eril organında bulunan tozlar arının üzerine yapışır. Başka bir Hercai Menekşeye vardıklarında da hortumlarıyla bal özü emebilmek için dişi organın üzerindeki koruyucu tabakayı delerek eril tozları ulaştırmış olurlar. Böylece çiçekler döllenerek meyve üretir. Meyve olgunlaştığında çatırdayarak üç parçaya ayrılır ve içerisindeki tohumları etrafa saçar.
📆 17 Mayıs 2022
📍Tekirdağ / Çerkezkö📆 27 Mart 2023
📍 Tekirdağ / Çerkezköy📆 25 Nisan 2023
📍Tekirdağ / Çerkezköy📆 22 Mayıs 2023
📍Tekirdağ / Çerkezköy
Kaynaklar:
🌸 https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Hercai_menek%C5%9Fe
🌸 https://kocaelibitkileri.com/viola-tricolor/∙ ☽𓆣☾ ∙