Kısmen veya tamamen dışkıyla beslenen böceklerin ortak adıdır.
Kın kanatlılar [Coleoptera] takımından [Scarabaeidae] familyasının alt familyalarında [Scarabaeinae] ve [Aphodiinae] familyalarının üyeleridir.
Sert kabuklululardır ve bu kabuklar birçok metalik renkte görülür.
5 milimetreden 6 santime kadar boy ortalamasına sahiptir.
Etçil ve otçul hayvanların gübrelerini yer ve bunları top haline getirerek saklar.
30 adet parmağı bulunur. Ön ayaklarının yardımıyla dışkıdan iri bir küre yapar, bu kürenin içine yumurtalarını aşılar ve küreyi başı hep doğuya dönük olarak, arka ayaklarıyla yuvasına itip gömer. 24 gün sonra yavrular belirmeye başlayınca küreyi topraktan çıkarıp suya götürür. Küre suda eridiği zaman yavrular serbest kalır.
Yönünü Samanyolu galaksisini kullanarak belirlediği bilinen tek böcek türüdür.
Birçok farklı habitatta yaşar. Çöl, tarlalar, orman, ve otlaklar buna dahildir. Antarktika hariç bütün kıtalarda görülür.
Başkalaşım geçirir.
Bazı türlerin özgün ekolojik gereksinimleri vardır. Sadece geyik dışkısını geri dönüştüren [Aphoniidae] alt familyasının [Aphoniidae] ve [Aphotaenius carolinus] üyeleri vardır. Kimi ise omurgalı yuvalarında yaşar. [Sarabaeinae] gibi (mantar tüketir) beslenmesi farklı olan türler de bulunur.
Antik Mısır'ın bu kutsal böceği günümüzde en çok bilinen tılsımlardan biridir. Eski Mısırlılar onun yaratılış, erkekliğin tartışılmaz gücü, üreme, bilgelik, reankarnasyon, ölümsüzlük ve yenilenmeyle özdeşleştirmişlerdir. Yaklaşık dört bin yıllık, dünyadaki tılsımların içinde en uzun geçmişe sahip olanıdır. Bugün bok böceği simgesi yüzük, küpe ve broşlarda kullanılmaktadır.
📆 1 Ağustos 2021
📍Samsun / Alaçam, ZeytinKaynak:
🦗https://tr.m.wikipedia.org/wiki/Bok_b%C3%B6ce%C4%9Fi∙ ☽𓆣☾ ∙