Baykuş Güveleri [Noctuidae] familyasındandır.
ilk defa 1809 yılında Adrian Hardy Haworth tarafından tanımlanmıştır.
Doğal olarak Kuzey ve Güney Amerika'ya özgü olsa da başka bölgelere tanıtıldığından günümüzde Amerika, Avrupa, Afrika ve Asya kıtalarının bazı bölgelerinde bulunur.
Dişiler yaşamları boyunca 5-6 defa yumurtlayabilirler. Kuru yaprak ve çimenlere en fazla 80 adet yumurta bırakabilir. Yumurtalar sıcak havalarda 3, soğuk havalarda 6 günde olgunlaşır.
Yumurtadan çıktıkan larva 4 milimetredir. Koza örene kadar 3,5 santime kadar büyüyebilir. Bu süreçte git gide gececi olur ve toprak altında saklanmaya başlar. Pupa evresi sıcak havada 13-17, soğuk havada 40 gün sürebilir. Bu süreci de toprağın altında geçirir. Rengi grimsi yeşil veya kahverengi olabilir.
Larvalar topluca hareket ederler. Besin konusunda seçici değillerdir. Tarım zararlısı olarak görülürler. Mayıs 2012'de New York'un birkaç saman ve mısır tarlasını yok etmişlerdir.
60'dan fazla yaban arısı ve sinek paraziti yücutlarına yerleşerek onları öldürebilir. Aynı zamanda kuş, örümcek, etçil böcek, mantar hastalıkları ve karıncalara da yakalanmamaları gerekir.
Kanat açıklığı 4 santimdir. Mevsimsel göçmendir. Nektar ve çürük meyveler ile beslenir. Yaşam süresi dişilerde 10, erillerde 9 gündür.
Çiftleşme sayısı arttıkça erillerin çekici feromonlarında azalma meydana gelir. Dişilerin düşük feromon seviyelerine sahip erilleri reddettiği görülmüştür.
Eril ilk çiftleşme öncesi 3 gün, her çiftleşme sonrası 6 saat bekleyerek döl depolar.
📆 31 Ağustos 2021
📍Tekirdağ / ÇerkezköyKaynak:
🦋 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mythimna_unipuncta∙ ☽𓆣☾ ∙